Przejdź do głównej zawartości

Węgierska zupa gulaszowa

Dziś mam dla Was prawdziwy hit. Przywiozłam ten przepis z naszej wakacyjnej podróży. Zupę gotował sam Węgier, a ja skrupulatnie notowałam przepis. Uwierzcie mi - jest doskonała.
W oryginalnym przepisie była gotowana 
w kociołku nad ogniskiem. Jest to największa tajemnica tej zupy, gdyż za sprawą dymu zyskuje niepowtarzalny aromat. Niestety nie mam takiej możliwości w warunkach domowych, ale jeśli Wy zastanawiacie się nad zakupieniem kociołka, to zachęcam z całych sił. Pomimo, że moja zupa była gotowana nie nad ogniskiem, a na kuchni, to sposób przygotowania krok po kroku według węgierskiej receptury okazał się niezwykle znaczący. Dotychczas gotowana przeze mnie zupa gulaszowa oraz dzisiejsza zupa gulaszowa to dwa odmienne smaki. Zachęcam Was do spróbowania!


Składniki:
- ok. 1 kg mięsa z szynki wieprzowej,
- 3-4 cebule,
- 3-4 papryki czerwone,
- 4-5 ziemniaków,
- smalec wieprzowy,
- przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, chili, kminek.

Czas gotowania: ok. 2 godziny

W dużym garnku lub kociołku smarujemy dno oraz boki smalcem. Włączamy kuchnię. Do rozgrzanego tłuszczu w garnku/kociołku dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę. Często mieszamy. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy przyprawy: sól (duża szczypta), garść papryki słodkiej, pieprz (szczypta) oraz kminek (1 łyżeczka). Wszystko mieszamy, przez chwilę smażymy. Dodajemy mięso pokrojone w kostkę (dosyć dużą). Mieszamy, smażymy na dość dużym ogniu. Gdy mięso będzie zarumienione, dodajemy paprykę - wcześniej pozbawioną gniazd, umytą i pokrojoną w dosyć dużą kostkę. Mieszamy. Po ok. 10 minutach dodajemy litr ciepłej wody. Mieszamy i zostawiamy na średnim ogniu. Co jakiś czas mieszamy. Jeśli płynu będzie zbyt mało, należy dolać więcej ciepłej wody. Gotujemy przez ponad godzinę - co jakiś czas mieszamy, zaglądamy, dolewamy wody. 
Po ok. 1,5 godziny od rozpoczęcia gotowania dodajemy ziemniaki - obrane, umyte, pokrojone w dość dużą kostkę. Dodajemy więcej soli. Gdy ziemniaki będą miękkie, przyprawiamy chili i pozostałymi przyprawami do smaku. Podajemy z pieczywem. Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym