Przejdź do głównej zawartości

Sernik na spodzie piernikowym z polewą śliwkowo - czekoladową

Sernik, który widzicie na zdjęciach, na długo zapadnie w pamięci naszych kubków smakowych. Połączenie spodu piernikowego z masą serową i polewą śliwkowo - czekoladową to jedna
z najlepszych kombinacji, jakie miałam okazję próbować. Zdecydowanie czuć w nim jeszcze Święta, ale warto powtarzać ten przepis przez cały rok. Musicie spróbować! :)


Składniki:
- spód: 150 g pierników (bez nadzienia), 30 g masła (rozpuszczonego),
- masa serowa: 500 g twarogu do serników, 3 jajka, 250 g sera mascarpone, 125 g cukru, 1 łyżka mąki pszennej, aromat rumowy (1 łyżeczka),
- polewa: 1 mały słoik powideł śliwkowych, 3-4 kostki gorzkiej czekolady.

Pierniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na pył. Dodajemy płynne masło, mieszamy do połączenia. Całość powinna być o konsystencji mokrego piasku. Masę umieszczamy w formie do pieczenia (tortownica o średnicy 23 cm), wylepiamy dno. Wkładamy do lodówki na ok. 30 minut.
Po upływie 30 minut rozpoczynamy przygotowanie masy serowej. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 160 stopni. Wszystkie składniki na masę serową umieszczamy w misce. Miksujemy do połączenia. Gotową masę umieszczamy w tortownicy. Wstawiamy do piekarnika. Pieczemy przez ok. 45 minut. Po upieczeniu uchylamy piekarnik i zostawiamy do całkowitego ostudzenia.
Polewę przygotowujemy, gdy sernik będzie całkowicie zimny. W garnuszku podgrzewamy powidła. Dodajemy czekoladę, mieszamy. Masa nie może się zagotować, ani przypalić. Gdy składniki się połączą, zdejmujemy z kuchenki i garnek wstawiamy do zlewu z zimną wodą (w ten sposób studzimy). Polewę (gdy będzie zimna i lekko tężejąca) umieszczamy na wierzchu zimnego sernika, natychmiast wstawiamy do lodówki. Zostawiamy na 2-3 godziny. Smacznego!

Komentarze

  1. Uwielbiam serniki na pierniczkowym spodzie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie świąteczny. Miło, że jesteś z powrotem, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłabyyyyym. Ach ta moja odwieczna słabość do serników...

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest najsmaczniejsze połączenie smakowe. Na święta jak najbardziej polecane. Uwielbiam takie serniki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne połączenie .Wygląda wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  6. o rany rany, no piękne zdjęcia, fajne, minimum ! no i sernik pewnie pyszny, jeszcze ten spód, pierwszeee słyszę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. idealne ciacho na zimne wieczory ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik to moje ulubione ciasto, zapraszam na mojego bloga: bellissimanathalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda fenomenalnie! Uwielbiam serniki, ten koniecznie będę musiała wypróbować :)
    Madam Malonka

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam każdy lubi sernik ja na blogu też niedawno dałam sernik i inne przepisy zapraszam na bloghttp://moje-wyroby.blog.pl/Twoj przepi napewno sprobuje jest ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny przepis, pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! uwielbiam serniki! chociaz ostatnio eksperymentuje z nowościami, robiłam super zdrowy deser znaleziony na stronie Kcalmara, który Wam polecam - czekoladoowy puddig z tapioki! pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja z sernikami mam zawsze problem. Albo ser nie taki, albo nie wyrośnie tak jak powinien, albo za suchy :( Muszę jeszcze popróbować. Serdecznie zapraszam do naszego sklepu z akcesoriami kuchennymi www.tarkaimiarka.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. I tym mnie kupiłeś. Ta polewa śliwkowo-czekoladowa..
    www.100club.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam sernik i piernik więc na pewno go w najbliższym czasie zrobię.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!