Przejdź do głównej zawartości

Ciasto z truskawkami (bez pieczenia)

Kiedy zobaczyłam desernik z malinami na stronie Kwestia Smaku, od razu wiedziałam, że niebawem będzie chłodził się w mojej lodówce ;). Na świeże maliny jeszcze nie pora, ale za to miałam trochę mrożonych truskawek. Z tego względu zmodyfikowałam przepis - nie tylko poprzez zamianę owoców, lecz także w kilku innych punktach. Ciasto smakowało wyśmienicie, aż żałuję, że tak szybko je zjedliśmy!

Składniki:
- 150 g herbatników + 50 g ciasteczek kakaowych/czekoladowych,
- 50 g roztopionego masła,
- 250 g mascarpone,
- 300 g śmietany 30 lub 36%,
- cukier - ok. 2/3 szklanki lub mniej - do smaku,
- 1 łyżka ekstraktu z wanilii,
- ziarenka z połowy laski wanilii,
- 2 łyżeczki żelatyny w proszku, rozpuszczone w 1/4 szklanki gorącej wody,
- 1 galaretka truskawkowa,
- mrożone truskawki (u mnie - mały woreczek).

Truskawki rozmrażamy (wyjmujemy z zamrażarki, zostawiamy na talerzu). Ciastka i herbatniki rozkruszamy za pomocą blendera. Powinny uzyskać konsystencję mąki. Dodajemy płynne masło
i mieszamy, bardzo dokładnie, aż całość będzie przypominała mokry piasek. Spód z ciasteczek układamy na dnie tortownicy o średnicy 23 cm, wyrównujemy. Wstawiamy do lodówki na ok. 30 minut. 
Żelatynę rozpuszczamy w 1/4 szklanki gorącej wody. Dokładnie mieszamy. Schłodzoną śmietanę ubijamy  wraz z cukrem, ekstraktem i ziarenkami wanilii. Mikser wyłączamy, dodajemy mascarpone, mieszamy. Dodajemy żelatynę - nie może być gorąca! Powinna być chłodna. Mieszamy. Gotową masę wykładamy na ciasteczkowy spód. Wyrównujemy. Wstawiamy do lodówki.
Galaretkę truskawkową rozpuszczamy w 1,5 szklanki gorącej wody. Połowę rozmrożonych truskawek miksujemy blenderem tak, by powstał mus. Dodajemy do galaretki wraz z pozostałymi truskawkami. Mieszamy do połączenia. Galaretka powinna teraz szybko stężeć. Gdy będzie już tężejąca, wylewamy na krem. Wstawiamy do lodówki na kilka godzin. Podajemy. Smacznego!

Komentarze

  1. Świetne ciasto, prosty przepis i bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bosko!

    Zapraszam do siebie! Dziś przepis na pyszne śniadanie - jajka w pomidorach!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja ja jaaaaaaaa ja się piszę na kawałek, jak bez pieczenia, to i na dwa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne ciasto, latem zapachniało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę lata zimą każdemu wyjdzie na dobre:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!