Przejdź do głównej zawartości

Trufle z twarogu

W sam raz na Sylwestra! Wystarczy do każdej kuleczki wbić małą wykałaczkę i będą znakomitą, słodką przekąską na sylwestrową noc. Przygotowanie nie jest pracochłonne - to sama przyjemność. Przepis na trufle znalazłam na stronie Moje Wypieki, poddałam małej modyfikacji. Polecam!

Składniki:
- ok. 200 g twarogu (jak na sernik),
- ok. 200 g czekolady (można użyć Mikołaja z czekolady lub czekoladę gorzką/mleczną),
- 1/4 szklanki miodu (płynnego; jeśli jest o konsystencji stałej, należy go podgrzać),
- 2 łyżki likieru Baileys,
- 1/4 szklanki posiekanych suszonych śliwek,
- do obtoczenia: brązowy cukier, kakao, posiekane orzechy włoskie.

Czekoladę należy roztopić w kąpieli wodnej. W misie miksera umieszczamy twaróg i miód. Miksujemy do połączenia. Dodajemy roztopioną czekoladę oraz likier i śliwki. Miksujemy. Gotową masę umieszczamy w lodówce na kilka godzin lub całą noc. 
Po kilku godzinach lub następnego dnia odrywamy z masy kawałki i formujemy kuleczki. Obtaczamy w jednej z trzech posypek, układamy na paterze. Przechowujemy w lodówce. Smacznego!

Komentarze

  1. Zrobiłam dla rodziny na święta. Potwierdzam, że są pyszne ! Na pewno się sprawdzą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, takie ogrąglutkie i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie słodkie drobiazgi kuszą najbardziej.
    Mariko serdeczne życzenia noworoczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie trufelki szybko by u mnie znikały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. trufelek z twarogiem jeszcze nie robiłam, musze wypróbować :-))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!