Przejdź do głównej zawartości

Wiśniowy paj

Przyznam szczerze, że to jedno z najlepszych ciast, jakie jadłam. Idealnie kruche, pełne wiśni,
 o zdecydowanym charakterze. Czy może być coś lepszego od połączenia kruszonki z wiśniami? Musicie mi wierzyć na słowo, że jest obłędne :). Dodatkową zaletą jest ekspresowe przygotowanie
 i brak jajek. Zachęcam, zachęcam! Źródło przepisu: Moje Wypieki.

Składniki:
- 300 g mąki pszennej,
- ok. 200 g masła,
- 120 g cukru,
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
- dodatkowo: 700 g wiśni (świeżych lub mrożonych, bez pestek), 80 g cukru, 5 płaskich łyżek mąki ziemniaczanej, 3 łyżki bułki tartej.

Składniki na ciasto łączymy w misce (mąka, masło, cukier, ekstrakt) tak, jak na kruszonkę. Połową kruszonki wylepiamy blachę/formę do tortownicy (najlepiej o średnicy 23 cm). Jeśli nie macie silikonowej, wykładamy papierem do pieczenia tuż przed wylepieniem. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, pieczemy 15 minut. Po upieczeniu równomiernie posypujemy wierzch bułką tartą. Piekarnik zostawiamy włączony.
Jeśli mamy świeże wiśnie (bez pestek), mieszamy je z cukrem, mąką ziemniaczaną i przekładamy na ciasto. Posypujemy resztą kruszonki. Wstawiamy do piekarnika, pieczemy 40-45 minut. 
W przypadku wiśni mrożonych postępujemy identycznie oprócz tego, że należy je wcześniej rozmrozić :). 
Smacznego!


P.S. Dziękuję Wam za (przeszło) pierwszy milion odwiedzin!!!!!!!!!!

Komentarze

  1. Ciacho pyszne!!! gratuluję ilości odwiedzin:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodałabym jeszcze, że to jedno z najładniejszych jakie widziałam. Od razu przykuło moją uwagę. Teraz będę musiała go upiec, bo mi język ucieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ekspresowe ciasta:) Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, moje smaki, ciasto wygląda pysznie:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam poproszę kawałeczek tej pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super! Widać, że idealnie się kroi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak z wiśniami, to musi być naj naj:) pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, wygląda cudownie, to intensywnie wiśniowe nadzienie musiało smakować bajecznie w połączeniu z chrupiącą kruszonką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie musisz przekonywać, ciasto świetnie wygląda i sadząc po składnikach na pewno świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. noo, zjadłabym, wygląda idealnie, choć nie lubię wiśni w cieście, to zjadłabym z ciekawości:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż mi ślinka cieknie, muszę coś zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanie czy można zrobić to ciasto np z masą na szarlotke lub wogóle z innymi owocami ? Wygląda wspaniale i zapewne tak smakuje . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam podobne, rzeczywiście ekspresowe i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!