wtorek, 5 sierpnia 2014

Słodko-kwaśny deser (dwuskładnikowy)

Kiedyś robiłam podobny deser, lecz nie zawierał owoców i był imitacją piwa. Dzisiejszy pomysł znalazłam przypadkiem na jednej ze stron i po drobnej modyfikacji okazał się prawdziwym hitem
w naszym domu. Słodka pianka i lekko kwaśne jabłka smakują idealnie w duecie. Musicie spróbować!

Składniki (dla 4 osób):
- 1 galaretka gruszkowa,
- 1/2 łyżeczki żelatyny,
- 1 jabłko - papierówka.

Galaretkę rozpuszczamy w 2 szklankach wrzącej wody. Mieszamy razem z dodatkiem 1/2 łyżeczki żelatyny. Zostawiamy do przestudzenia. Gdy galaretka będzie lekko tężejąca, szybko obieramy jabłko i kroimy
w drobną kostkę. Galaretkę umieszczamy w misie miksera i miksujemy na najwyższych obrotach do momentu utworzenia gęstej piany. Mikser wyłączamy, dodajemy jabłka, mieszamy. Gotowy deser umieszczamy w szklankach i wstawiamy do lodówki do całkowitego stężenia. Deser pięknie wygląda po stężeniu - jabłka opadają na dno wraz z przejrzystą galaretką, a na górze tworzy się pianka. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Och, tak pamiętam tamten deser :)
    Dzisiaj znów raczysz nas świetnym pomysłem na niebanalny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny, zwłaszcza na upały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o, aleś mnie zaskoczyła!!!;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę jednak to piwo przygotować w ramach zemsty na mężu, czekam tylko aż coś przeskrobie ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj