Przejdź do głównej zawartości

Dżem z miarabelek

Mój ulubiony w tym sezonie. Słodki z delikatnym kwaskowym posmakiem. Moje mirabelki były kwaśne, stąd dodałam tyle cukru. Zachęcam do przygotowania tego dżemu! Największą zaletą (oprócz smaku, oczywiście) jest prostota przygotowania oraz brak dodatkowych składników konserwujących.

Składniki:
- 1 kg mirabelek (waga bez pestek),
- ok. 800 g cukru.

Mirabelki myjemy, pozbawiamy pestek, ważymy. Umieszczamy w garnku z grubym dnem, zasypujemy cukrem i zostawiamy na ok. 15 minut. Po tym czasie zaczynamy gotować - na małym ogniu. Co jakiś czas mieszamy. Gotujemy kilka godzin, do momentu aż owoce się rozpadną i staną się szkliste, a konfitura na zimno zacznie zastygać (widać to np. po umieszczeniu łyżki do mieszania konfitury na zimnym talerzyku). Gotowanie można rozłożyć na dwa dni. Gotową konfiturę umieszczamy w odpowiednio przygotowanych słoikach, mocno zakręcamy i ustawiamy do góry dnem. Etykiety przyklejamy po całkowitym ostygnięciu. Smacznego!

Komentarze

  1. Musi być pyszny taki dżem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku odpuściłam sobie robienie dżemów. Robi je moja córka, więc zrobimy handel wymienny :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa