Przejdź do głównej zawartości

Tagliatelle w sosie serowo-kurkowym

W tym sezonie najbardziej nie mogliśmy doczekać się kurek. Kiedy tylko spotkałam je w rozsądnej cenie, od razu kupiłam i przystąpiłam do kulinarnego dzieła. Inaczej nie można nazwać tego dania! Jest tak proste i tak pyszne, że trudno powstrzymać się przed kolejną dokładką. Przepis znalazłam na blogu (klik). 

Składniki:
- 8 gniazd makaronu tagliatelle,
- 300 g świeżych kurek,
- 1 cebula,
- 1 trójkącik serka topionego śmietankowego,
- 1 łyżka masła,
- 1,5 szklanki rosołu (lub wody z domowymi kostkami rosołowymi),
- sól, pieprz do smaku,
- posiekana natka pietruszki.

Kurki bardzo dokładnie myjemy. Na łyżce masła podsmażamy cebulę (pokrojoną w kostkę). Gdy się zeszkli, dodajemy kurki. Smażymy przez ok. 2-3 minuty, przyprawiamy solą i pieprzem. Dolewamy rosół. W tym czasie zaczynamy gotować makaron - powinien być al dente. Pod koniec gotowania makaronu, do kurek dodajemy ser topiony. Mieszamy do rozpuszczenia. Dodajemy makaron - prosto z wody. Mieszamy, a następnie gotujemy przez ok. 2 minuty. Nakładamy porcję na talerz, posypujemy posiekaną natką. Smacznego!

Komentarze

  1. Ale mi smaczku narobiłaś... Chyba się dziś wybiorę na kurki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham! ja też zawsze nie mogę się doczekać kurek:) uwielbiam to danie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zobaczyłam przepis i poleciałam po kurki :) Jutro będzie na obiad :) Już mi ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło PRZEPYSZNE! Dziękuję za przepis :)

      Usuń
  4. jeszcze nie jadłam kurek w tym sezonie, ale nic straconego, najlepiej smakują właśnie tak, jak u Ciebie;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej jak ono pysznie wygląda! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!