Przejdź do głównej zawartości

Zdrowy koktajl z selerem naciowym

Za sprawą przepisu Agi - Autorki jednego z moich ulubionych blogów kulinarnych, trafiłam na wspaniały artykuł dotyczący właściwości selera naciowego. Znalazłam w nim niezwykle cenne informacje, o których nie miałam pojęcia. Seler naciowy spożywany na surowo zachowuje mnóstwo cennych właściwości:

  • jest niskokaloryczny i pobudza przemianę materii, zatem warto sięgać po niego na diecie;
  • zawiera m.in. bardzo dużo witaminy C, B, PP oraz jest bogaty w kwas foliowy; poza tym również: magnez, cynk, potas, żelazo, wapń;
  • ma działanie przeciwzapalne, antyutleniające, rozkurczające oraz moczopędne;
  • oczyszcza organizm z toksyn;
  • wzmacnia układ odpornościowy (źródło).
Zachęcam do poszerzenia informacji na temat selera naciowego - opisałam jedynie część z nich. 
Dzisiejsza propozycja jest prawdziwą bombą witaminową. Warto po nią sięgać ze względów zdrowotnych. Jeśli nie przepadacie za smakiem selera naciowego, może Wam nie smakować, ale wówczas polecam dodanie kilku jabłek. Mój Mąż za nim nie przepadał, a po spróbowaniu tego koktajlu zaczął codziennie go robić i pić razem ze mną. Przepis pochodzi od Ewy Chodakowskiej, który znalazłam na kolejnym ulubionym blogu - u Elexis. Kochani, zacznijmy kolejny tydzień dbając
 o to, co ważne - ZDROWIE

Składniki (na porcję dla 2 osób):
- 2 duże łodygi selera naciowego,
- 4 marchewki,
- 1 grejpfrut,
- opcjonalnie: 2-3 jabłka.

Wszystkie składniki myjemy, marchew obieramy, jeśli używamy jabłek - obieramy i wydrążamy gniazda. Wyciskamy sok z grejpfruta (najlepiej z pomocą wyciskarki do soków). Pozostałe składniki umieszczamy
w sokowirówce i przyrządzamy sok. Łączymy z sokiem z grejpfruta, mieszamy. Podajemy. Smacznego!

Komentarze

  1. Mariko jak zwykle wyszukujesz perełki do swojego bloga. Tym razem również. Ja dużo ciekawych informacji znajduję u Ciebie. Tak więc dzisiejszy koktajl zapisuję na listę następnych, zdrowych koktajli do picia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w takim razie go spróbować, może uda mi się ostatnio zdobyte dwa kilo zrzucić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super bomba witaminowa:) ja się wpraszam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana,kompozycja idealna-zrobię koniecznie.Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jeszcze nie dawno nie jadłam selera naciowego, teraz wcinam na okrągło:) koniecznie muszę wypróbować ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam naciowy szczególnie w sałatkę i na surowo z dipem czosnkowym 😁

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji