Przejdź do głównej zawartości

Muffinki kakaowe z dodatkiem gruszek z zalewy

Zrobione spontanicznie, z nagłej ochoty na coś słodkiego, a okazały się hitem w naszym domu. Z całą pewnością to zasługa gruszek z zalewy, które dostaliśmy od Mamy. Dzięki nim muffinki są niesamowicie wilgotne. Dodatek napoju gazowanego sprawił, że zyskały puszystość i lekkość. Miałam udekorować je polewą z białej czekolady i zmiksowanych gruszek, ale... nie potrzebowały już absolutnie żadnych dodatków :)

Składniki:
- 160 g mąki pszennej, przesianej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 2-3 łyżki kakao,
- 150 g cukru,
- szczypta soli,
- 100 ml oleju,
- 150 ml napoju gazowanego (np. oranżady),
- 1 jajko,
- 1 łyżka ekstraktu z wanilii,
- gruszki z zalewy pokrojone w kostkę.

W jednej misce mieszamy składniki suche (mąka, proszek do pieczenia, kakao, cukier, sól), w drugiej mokre (jajko, ekstrakt, napój, olej). Zawartość obu misek łączymy - krótko, bez zbyt długiego mieszania. Ciasto rozlewamy do foremek na muffinki, na wierzchu układamy kilka kosteczek gruszek. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, pieczemy do suchego patyczka (ok. 12-15 minut, z termoobiegiem). Smacznego!

Komentarze

  1. muffinkami nigdy nie pogardzę:D a tymi z czekoladą to już w ogóle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, dlatego zrobiłam drugą partię :D

      Usuń
  2. No skoro Ty takie pomysły wyciągasz z rękawa to Moja Droga potwierdzasz po raz kolejny,że jesteś Mistrzynią w kulinariach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo mi miło, dziękuję :) Ale zdecydowanie przesadzasz! Do tego miana brakuje mi jeszcze bardzo dużo... Buziaki :)

      Usuń
  3. Mariko, ja z ochoty na coś słodkiego poczęstuję się taką jedną muffinką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, uwielbiam to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje spontaniczne potrawy to rewelacja ,a co dopiero inne - przemyślane .Super !

    OdpowiedzUsuń
  6. o, widzisz, a dziś rozmawiałam z kumpelą o muffinach właśnie, a tu nowy pomysł jest;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam Ci w myślach, znaczy się? ;)

      Usuń
  7. Szkoda że gruszki się mi już skończyły, bo piękne są i chętnie bym zrobiła

    OdpowiedzUsuń
  8. Super :-) można chyba zrobić takie z innymi owocami :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wyglądają w promieniach słońca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie to jest idealne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!