Przejdź do głównej zawartości

Pierogi z brokułami i mozzarellą

Miałam wielkie obawy przed ich zrobieniem. Jednak efekt był jeszcze większy, niż moje początkowe obawy. Pierogi przeszły najśmielsze oczekiwania - są absolutnie przepyszne. Nie sądziłam, że ten farsz będzie tak dobrze komponował się w cieście pierogowym :). Nie korzystałam z żadnego przepisu, bazowałam na własnej intuicji. Polecam wszystkim miłośnikom brokułów!

Składniki:
- ciasto z TEGO przepisu,
- 1 brokuł,
- 1-2 ząbki czosnku,
- 1 łyżeczka serka topionego cheddar,
- 1/2 kulki mozzarelli,
- sól - do farszu,
- 1/2 łyżki soli, szczypta cukru, 1 łyżeczka octu winnego - do ugotowania brokułu.

Na początku gotujemy brokuł: wodę doprowadzamy do wrzenia, dodajemy 1/2 łyżki soli, szczyptę cukru oraz łyżeczkę octu winnego. Dodajemy różyczki brokułu (wcześniej oddzielone). Gotujemy
ok. 3-4 minuty od ponownego zagotowania. Po ugotowaniu zostawiamy na chwilę do przestudzenia,
a następnie miksujemy blenderem wraz z przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku oraz serem cheddar. Farsz powinien zawierać małe kawałki brokułu, zatem nie miksujmy na gładki krem. Przyprawiamy do smaku solą, dodajemy startą na tarce mozzarellę, mieszamy łyżką. 
Ciasto przygotowujemy zgodnie z przepisem. Na wyciętych szklanką kółkach z ciasta układamy łyżeczkę farszu, sklejamy, a następnie wrzucamy na osolony wrzątek. Pierogi gotujemy kilka minut od zagotowania (należy próbować - czas pieczenia jest zależny od grubości ciasta). Po ugotowaniu natychmiast odcedzamy do drugiego garnka z zimną wodą, a następnie na talerz. Podajemy. Smacznego!


Komentarze

  1. Zaliczam się do miłośników brokułów. Lubię takie zielone nadzienie w pierogach (np. ze szpinakiem). Pięknie wyglądają Twoje pierogi. I tak ładnie ulepione. Skorzystam z Twojego przepisu bardzo chętnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Krysiu, bardzo mi miło :) Zielony kolor nadzienia wywołał we mnie optymizm, mam nadzieję, że wiosna szybko nadejdzie! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Z brokułowym farszem nie znam zupełnie,ale narobiłaś mi na nie wielkiego apetytu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, naprawdę warto je zrobić. Spróbuj, a będziesz zaskoczona efektem :)

      Usuń
  3. Takich pierogów jeszcze nie jadłam! Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  4. Z takim nadzieniem jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie wiosenne z tym zielonym nadzieniem. Lubię pierogi wszelkiej maści tylko z cierpliwością do lepienia już gorzej. A falbanka na pierogach cudna. U mnie nikt nie umie takiej ulepić, a nauka z filmików jakoś mi nie idzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Falbanki nauczyła mnie Mama. Szczerze mówiąc nie wiem jak, ale palce same się składają do jej tworzenia :) Mi też kojarzą się z wiosną, dlatego natchnęło mnie do zrobienia takiego farszu :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy farsz ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do spróbowania! :)

      Usuń
  7. Farsz jest świetny! Uwielbiam brokuła, więc muszę zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :) Daj znać, jak smakowało :)

      Usuń
  8. kolor obłędny, ale falbanki to pierwsza klasa:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam jeszcze takich pierożków, ciekawe jak smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują zupełnie inaczej niż wszystkie. Bardzo zachęcam do spróbowania, naprawdę warto!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa