Przejdź do głównej zawartości

Domowa musztarda

Gdybym nie zdecydowała się na przetestowanie tego przepisu, nie miałabym pojęcia, że zrobienie domowej musztardy jest banalnie proste. Mało tego... dalej kupowałabym ją w sklepie, nie wiedząc, że domowa jest zdecydowanie lepsza. Można zrobić taką musztardę, na jaką macie ochotę - wystarczy zacząć od bazy, a potem dowolnie modyfikować dodatki. Uwierzcie mi: naprawdę warto ją zrobić! Przepis znalazłam na blogu Filozofia Smaku

Składniki:
- 3 łyżki gorczycy białej,
- 3 łyżki gorczycy czarnej (ja nie miałam, dodałam 6 łyżek białej),
- 6 łyżek octu winnego z białego wina (jeśli wolicie łagodną wersję musztardy, należy dodać 3 łyżki octu),
- ok. 8 łyżek wody,
- szczypta cukru (można zastąpić miodem - wówczas uzyskamy musztardę miodową),
- szczypta soli.

I krok: przygotowanie rozpoczynamy wieczorem: do szklanej miski wsypujemy gorczycę, zalewamy 3 łyżkami przegotowanej (zimnej) wody oraz 6 łyżkami octu. Miskę owijamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na ok. 12-18 godzin (do momentu, aż gorczyca wchłonie cały płyn).
II krok: następnego dnia miksujemy gorczycę wraz z cukrem, solą i wodą (za pomocą blendera; można zmiksować na ulubioną konsystencję - całkowicie gładką lub z kawałkami gorczycy). Wodę dolewamy stopniowo, rozpoczynając od 3 łyżek, maksymalnie do 5. Na koniec ewentualnie przyprawiamy do smaku. Przechowujemy w lodówce. Smacznego!


Komentarze

  1. Świetna sprawa z domową musztardą. Coraz bardziej przekonuję się do domowych wyrobów, bo zdrowo, bo dobre ,bo własnej produkcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe wyroby są nieocenione. Zachęcam do musztardy :)

      Usuń
  2. fajny pomysł, nigdy nie robiłam w domu musztardy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i przez to nie wiedziałam, że to takie proste!

      Usuń
  3. Uwielbiam takie domowe przetwory :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję do przetestowania :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio widziałam w ddtvn jak Piotrek Kucharski przygotowywał właśnie musztardę, skuszę się, bo może być bardzo smaczna, domowe najlepsze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie widziałam tego odcinka. Ja zrobiłam z nadmiaru gorczycy :)

      Usuń
  6. no proszę, ale fajny pomysł:) jeszcze nie robiłam domowej musztardy;)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę zrobić, bardzo ciekawi mnie jej smak, pozdrawiam serdecznie Mariko !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jest zdecydowanie warty przetestowania! Smakuje lepiej od sklepowej, poważnie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Niestety ale z tego przepisu nie skorzystam. Czy domowa, czy kupna - nie cierpię musztardy, przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ nie ma za co! Każdy ma swój smak i prawo do niego :) Do niedawna też nie przepadałam za musztardą. Teraz ją uwielbiam :)

      Usuń
  9. Wow, muszę zrobić dla rodzinki, bo ja niestety tylko ketchup ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobilam,ale wyszla mi bardzo ostra dajac tylko 3 lyzki octu.Co zrobilam zle?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!