Przejdź do głównej zawartości

Ciasto muffinkowe z migdałową kruszonką - bez miksera

Lubicie ekspresowe ciasta? Ja bardzo! Są idealne na nagły apetyt na coś słodkiego. Można dodać ulubione owoce i delektować się tym smakiem :). Dodam jeszcze, że tego typu ciasta doskonale sprawdzają się podczas niezapowiedzianych wizyt. Wystarczy szybko wymieszać składniki, upiec i podać gościom cieplutkie ciasto. Przepis znalazłam na blogu Z cukrem pudrem, od siebie dodałam migdałową kruszonkę i owoce. 

Składniki:
- suche: 2 szklanki przesianej mąki pszennej, 1/2 szklanki przesianej mąki ziemniaczanej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 3/4 szklanki cukru,
- mokre: 3 jajka, 1 szklanka jogurtu naturalnego (lub serka homogenizowanego), 1/2 szklanki oleju, 1 łyżka ekstraktu z wanilii,
- dowolne owoce (u mnie czereśnie z konfitury),
- migdałowa kruszonka: 25 g płatków migdałowych, 16 g masła, 20 g cukru, 2 łyżki mąki pszennej.

W jednej misce łączymy składniki suche, w drugiej mokre. Zawartość obu misek łączymy w jednej - krótko, tylko do połączenia składników. Gotową masę przelewamy do foremki - np. keksówki lub do tarty (jeśli forma nie jest silikonowa, należy wyłożyć ją papierem do pieczenia lub posmarować masłem i obsypać bułką tartą). Na wierzchu układamy owoce - dość gęsto. Posypujemy kruszonką (z podanych składników zagniatamy palcami kruszonkę). Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka (ok. 30-45 minut - długość pieczenia zależy od głębokości formy; ja piekłam w typowej dla tarty, zatem była płytka, co skróciło czas pieczenia do ok. 25 minut). Po upieczeniu studzimy. Przechowujemy szczelnie owinięte folią aluminiową. Smacznego!

Komentarze

  1. Mariko, to genialne ciasto. Czasami zdarzają się niezapowiedziani goście i na takie okazje wspaniale jest mieć taki właśnie przepis pod ręką. Zapisuję go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest niezawodne na tego typu okazje :) Zachęcam do spróbowania. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pięknie wygląda to ciasto :) Szybkie, proste i smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mariko, ciacho superowe, z kruszonką migdałową musi być genialne ! następnym razem zrobię wg Twojego pomysłu, dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Ewo, za kolejny wspaniały przepis. Jesteś niezawodna :)

      Usuń
    2. jest mi niezmiernie miło, że korzystasz z moich przepisów, ogromnie się cieszę, pozdrawiam :)

      Usuń
  4. uwielbiam takie expresowe, proste ciacha:) szybko i pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też lubię, prosty i szybki przepis na ciasto, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda jak drożdżowe, czyli pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam identyczne wrażenie jak wyjęłam je z piekarnika :)

      Usuń
  7. Mniam mniam, świetne ciacho, uwielbiam jogurtowce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obłędne, i ta kruszonka, i szybkie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie wstawiłam do piekarnika, wzbogaciłam o masło zamiast oleju (wolę ciasta z masłem), zubożyłam o jogurt (nie miałam, zamiast użyłam mleka+ćwierć szklanki ORANŻADY o smaku pomarańczy-zobaczymy co wyjdzie...) Owoce zostały mi z "macedoni" która była na deser po obiedzie, więc mieszane, truskawka, kiwi, jabłko i banan. Jeśli wyjdzie ok, wpisuje przepis do moich ulubionych do zeszytu, właśnie zepsuł mi się mikser i nieprędko go kupię... Właśnie takich przepisów szukam, szybko i bez wielu przyrządów. Dam znać po upieczeniu jak ciasto się prezentuje i jak smakuje, mam nadzieję, że na 5 a nawet na 10!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niecierpliwością czekam na opinię :)))) Pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!