Przejdź do głównej zawartości

Super sałatka pieczarkowa

Jak już pewnie wiecie - uwielbiam pieczarki. Sałatki z ich dodatkiem w sposób szczególny. Nie sądziłam, że te wszystkie składniki łącznie mogą tak zaskoczyć efektem. Niby banał, ale... kto by pomyślał! Przepis znalazłam na zaprzyjaźnionym blogu Agatka smakuje i gotuje.

Składniki:
- ok. 350 g pieczarek,
- 1 mały por (biała część),
- puszka kukurydzy,
- 4 jajka ugotowane na twardo,
- sól, pieprz,
- majonez.

Jajka gotujemy na twardo, obieramy ze skorupek, opłukujemy. Kroimy w kosteczkę. Podobnie postępujemy z  porem - kroimy, lecz znacznie drobniej, możliwie jak najbardziej. Pieczarki dokładnie myjemy, kroimy na plasterki, wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy ok. 3-5 minut. Odcedzamy. W miseczce umieszczamy wszystkie składniki: ostudzone jajka (pokrojone), posiekany por, odsączona kukurydza, ostudzone pieczarki. Dodajemy majonez (ilość w zależności od uznania). Przyprawiamy do smaku. Podajemy schłodzoną. Smacznego!

Komentarze

  1. musi byc pyszna!
    Tez uwielbiam pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też je lubię w każdej postaci, a świeże, białe i jędrne również na surowo :). Sałatka jak się patrzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc... nigdy nie jadłam pieczarek na surowo. Właściwie nie wiem dlaczego! :)

      Usuń
    2. Nie każdemu posmakują i nie każdy wie, że na surowo są jadalne. Warunek - muszą być młode, świeżutkie, jędrne i białe. Ja kroję sobie takie na kanapkę, albo robię jakąś sałateczkę na szybko - akuratnie do tego, co akurat mam do dodania a najlepiej nieco natki, szczypiorku, cebulki, papryki, przypraw... no, tak intuicyjnie. Spróbuj! Zresztą w necie na pewno można znaleźć konkretne propozycje.

      Usuń
    3. Ale mnie zainspirowałaś! :) Dzięki :))) To świetny pomysł. Takie bielutkie z pewnością będą genialne do kanapki albo sałatki. Super pomysł na wiosnę :)

      Usuń
  3. Masz rację Mariko, pieczarki doskonale się sprawdzają w sałatkach. Świetne składniki tej sałatki, chętnie spróbuję, bo dodałaś moją ulubioną kukurydzę:) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Krysiu :) Kukurydzę też uwielbiam!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Szybka pod każdym względem - przygotowania i jedzenia ;)

      Usuń
  5. Ja też lubię pieczarki dlatego między innymi miło się do Ciebie zagląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też uwielbiam pieczarki, przepis zabieram do niezwłocznego wykorzystania, pyszności ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie pyszności tutaj serwujesz mi z rana!:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Nigdy nie mam odwagi na kupne :)

      Usuń
  9. polecam tez zrobic ją w wersji: pieczarki, jajka, szczypiorek, majonez, przyprawy i nic więcej :)
    tez jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, na pewno zrobię. Uwielbiam przeróżne wersje sałatek z pieczarkami. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Pieczarkowe sałatki zawsze bardzo lubiłam, ale przez awersję do grzybów mojej latorośli zupełnie o nich zapomniałam. Dzięki tobie wrócą u mnie do gry, dziecina nie musi, a ja bardzo chcę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę :) Mam nadzieję, że będzie smakowała!

      Usuń
  11. uwielbiam sałatki... zjadabym Twoją z wielką przyjemnością :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!