Przejdź do głównej zawartości

Sos pieczarkowy z tymiankiem

Wczoraj obiecałam przepis na sos pieczarkowy, oto i on. Jakiś czas temu odkryłam, że pieczarki z tymiankiem smakują absolutnie wyśmienicie. Odrobina tego wyjątkowego aromatu nadaje pieczarkom fajnego smaku. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, polecam. Sos sprawdzi się z wszelkimi kluskami, ale również będzie pasował do mięsa. 

Składniki:
- ok. 250 g pieczarek,
- 1 średniej wielkości cebula,
- 1 łyżeczka oleju, 1 łyżeczka masła,
- przyprawy: sól, pieprz, tymianek,
- świeża natka, posiekana,
- dodatkowo: mąka pszenna do zagęszczenia oraz łyżka serka topionego (śmietankowego).

Pieczarki myjemy, kroimy na plasterki. Na patelni rozgrzewamy olej i masło. Podsmażamy cebulę pokrojoną w kosteczkę. Gdy się zeszkli, dodajemy pieczarki. Smażymy do momentu, aż odparuje cała woda. Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i tymiankiem, a następnie podlewamy wodą (ilość uzależniona od własnych preferencji, jednak nie może być zbyt dużo wody; ja dolałam ok. 1,5-2 szklanek wody). Gotujemy kilka minut. Na koniec zgęszczamy mąką pszenną, posypujemy natką. Jeśli chcecie, by sos był bardziej kremowy, można dodać łyżkę serka topionego i gotować do rozpuszczenia. Smacznego!

Komentarze

  1. nigdy nie dodawałam tymianku do sosu, ciekawe połączenie, wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, sama odkryłam je niedawno i teraz nie wyobrażam sobie pieczarek bez tymianku :)

      Usuń
  2. znam te smaki:) odkryłam je w sosie z kurkami;) wypróbuj:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobrażam sobie! Kurki uwielbiam i z utęsknieniem na nie czekam :) Wypróbuję!

      Usuń
  3. uwielbiam zapach tymianku :) z pieczarkami musi smakować wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetyczny sosik! Pieczarki i tymianek fajnie się razem zgrywają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znów pora śniadania a ja tu o obiadowo-kolacyjnych rzeczach czytam... Uwielbiam sos pieczarkowy, może więc pora odświeżyć go w menu... i zaprosić ten tymianek do pieczarek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, warto! Pieczarki się ucieszą :) Mam nadzieję, że Wy także!

      Usuń
  6. Doskonałe połączenie. Coraz częściej dodaję tymianek do różnych potraw. Twój sos wygląda tak pysznie, że aż pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :))) Już się kończył, a szkoda. Chyba zrobię powtórkę z Twoich klusek z grzankami i obowiązkowo dołączę sosik :)

      Usuń
  7. sos genialny:) wygląda zachwycająco!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tymianek z grzybkami to pyszne duo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. koniecznie muszę wypróbować, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najczęściej dodaję do pieczarek tymianek - zresztą ja do wszystkiego dodaję tymianek ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja coraz częściej... i coraz więcej :)

      Usuń
  11. A do tego makaron i już jestem kupiona:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos był do klusek z grzankami, ale uwielbiam go ze wszystkim :D

      Usuń
  12. Smakowity - muszę koniecznie zrobic

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!