Przejdź do głównej zawartości

Muffinki jak pączki

Wyobraźcie sobie coś takiego: jest Tłusty Czwartek, a Wy totalnie nieprzygotowani. Ani jednego pączka, żadnej oponki, nawet faworków. I nagle przychodzi ochota na coś nieprzyzwoicie tłustego. Pączek! Teraz, już, natychmiast. A jak to z pączkami bywa... są czasochłonne. I nie każdy lubi je robić. Do sklepu/cukierni daleko... poza tym, domowe zawsze są najlepsze. A gdyby tak... zrobić coś ekspresowego, co smakiem przypomina pączki (angielskie - doughnout)? To jest myśl! Zróbcie, a gwarantuję, że będziecie mieli na nie ochotę nie tylko w Tłusty Czwartek :)
Źródło przepisu
Składniki:
- 1 i 3/4 szklanki przesianej mąki pszennej,
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 3/4 szklanki cukru,
- 1/2 łyżeczki soli,
- 1 jajko,
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
- 1/3 szklanki oleju,
- 3/4 szklanki mleka,
- dowolny dżem do nadziewania (ja użyłam czereśni z konfitury),
- dodatkowo: 2 łyżki rozpuszczonego masła, cukier cynamonowy.

W jednej misce mieszamy składniki suche (mąka, cukier, proszek do pieczenia, sól), w drugiej mokre (jajko, olej, mleko, ekstrakt). Zawartość obu misek łączymy w jednej - łyżką, krótko, tylko do połączenia składników. Foremki na muffinki napełniamy łyżeczką masy, na nią układamy po 2 czereśnie z konfitury lub 1/2 łyżeczki dżemu, a następnie przykrywamy ciastem do 3/4 wysokości foremki. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka (ok. 15 minut).
Gdy muffinki będą prawie gotowe, rozpuszczamy masło. Wyjmujemy z piekarnika, a następnie (już bez papilotek) układamy na kratce. W jednej miseczce umieszczamy płynne masło, w drugiej cukier cynamonowy. Każdą muffinkę przez chwilkę maczamy w maśle (można tylko wierzch lub całą - jak wolicie), a następnie dokładnie obtaczamy w cukrze. Układamy na kratce i zostawiamy do przestudzenia. Smacznego!

Komentarze

  1. Pączusie muffinkowe jak marzenie. Ja już co prawda pączusie jadłam, teraz tylko oko cieszę. A na Twoich warto oko zawiesić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto je zrobić :) Polecam :)

      Usuń
  2. Robiłam podobne, są przepyszne! Ślicznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie ci wyszły! też je ostatnio piekłam:) jedne z najlepszych mufffin jakie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Widziałam je u Ciebie, wyglądały super :)

      Usuń
  4. Wyglądają smakowicie :)
    Pozdrawiam
    dadiprezentuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne pączki:) pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana pomysł super,ale...mam awarię prądu i czekam na elektryka:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję awarii! Mam nadzieję, że szybko się doczekałaś :)

      Usuń
  7. podobają mi się te wariacje na temat klasycznych pączków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też :) Tym bardziej, że są zdrowsze :)

      Usuń
  8. Miałam nie piec pączków, ale zaczynam pękać na widok tych pyszności:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się pomysł na takie muffinki:) Miła odmiana od zwykłych pączków.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry pomysł, pączkowe muffinki to 2 w jednym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego je zrobiłam :)))

      Usuń
  11. fajne, skorzystam z pomysłu;))) mąż się ucieszy ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzooo fajnie - dobry i smaczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy patent, muszę wypróbować - będą jak znalazł za rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, nie tylko na Tłusty Czwartek! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji