Przejdź do głównej zawartości

Sernik z pierniczkami w czekoladzie

Wiem, Święta już dawno za nami, ale póki jeszcze odrobinę je pamiętamy, warto pokusić się na taki sernik. Wybaczcie, że przepisu nie dodałam wcześniej, ale tegorocznych Świąt wolę nie pamiętać. Sernik z pierniczkami to bardzo udany wypiek, który za sprawą korzennego akcentu jest jeszcze bardziej przyjemny w degustacji. Polecam wszystkim Miłośnikom serników i pierników. Przepis znalazłam na pewnej stronie

 Składniki (na tortownicę o średnicy ok. 21 cm):
- 6 jajek (oddzielnie białka i żółtka),
- szczypta soli,
- 300 g cukru pudru,
- ok. 1 kg sera na serniki,
- 125 g rozpuszczonego masła,
- 1 budyń śmietankowy (proszek),
- 2 łyżki mąki pszennej,
- 250 g pierniczków w czekoladzie.

Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka ubijamy z dodatkiem cukru pudru. Dodajemy powoli ser. Miksujemy. Dodajemy kolejno: rozpuszczone masło, proszek budyniowy i mąkę (cały czas miksując). Na końcu w osobnym naczyniu ubijamy białka na pianę (z dodatkiem odrobiny soli), a następnie dodajemy ją do masy serowej. Mieszamy łyżką, delikatnie. Połowę masy sernikowej umieszczamy w tortownicy (jeśli nie jest silikonowa, należy ją posmarować masłem i obsypać bułką tartą), na niej rozkładamy pierniki i przykrywamy drugą połową masy. Wyrównujemy wierzch. Wstawiamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 60 minut. Smacznego!


Komentarze

  1. Sernik prezentuje się idealnie! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. haha ale pomysł świetne! dla mnie ciasto ideał pierniki i sernik to moje faworyty w kuchni:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przetestowania. Zgrany z nich duet :)

      Usuń
  3. Doskonały pomysł. Zauważyłam, że często zdarza się łączyć dwa w jednym i wychodzi to na dobre dla ciasta. Tak jak w Twoim przypadku. Zrobiłaś fantastyczny serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, takie połączenia zazwyczaj są udane. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Zakochałam się w nim...w tym serniku,oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że jak go zrobisz, miłość będzie odwzajemniona :)

      Usuń
  5. już sam pomysł wydaje mi się genialny!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja :) Ale efekt jest lepszy, niż można przypuszczać :)

      Usuń
  6. Sernik pod każda postacią to pychota :) o tym z piernikami słyszałam już wiele razy niemniej jednak nigdy nie było mi dane go upiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetyczny i pomysłowo zrobiony sernik. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  8. rany boskie, no nie znałam, czemu nie znam takiej pyszności?:D

    OdpowiedzUsuń
  9. ŚWIETNY POMYSŁ - TYLE DOBRA W JEDNYM !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!