poniedziałek, 20 stycznia 2014

Naleśniki z pieczarkami

Od kiedy pamiętam, mam wielką słabość do pieczarek. Grzyby leśne też uwielbiam, ale bardziej w postaci zup, sosów, czy farszu do pierogów. Dzisiejsza propozycja jest efektem ochoty na proste, pieczarkowe danie, które można zjeść zarówno w formie obiadu (na ciepło), jak i przekąski w trakcie pracy. Polecam!

Składniki:
- gotowe naleśniki (ze sprawdzonego przepisu),
- ok. 500 g pieczarek,
- 2 cebule,
- 1 łyżeczka masła, 1 łyżeczka oleju,
- przyprawy: sól morska, pieprz, odrobina tymianku,
- ser żółty starty na tarce.

Naleśniki przygotowujemy zgodnie z przepisem. Pieczarki dokładnie myjemy, ścieramy na tarce z dużymi oczkami. Umieszczamy na suchej patelni i smażymy do momentu całkowitego odparowania wody. Na drugiej patelni rozgrzewamy tłuszcz (masło i olej). Podsmażamy cebule pokrojone w kosteczkę. Gdy się zeszklą, dodajemy odparowane pieczarki. Smażymy przez chwilę. Na koniec przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i tymiankiem.
Rozłożone naleśniki posypujemy żółtym serem, a na nim rozkładamy farsz. Zwijamy tak, jak lubimy (np. jak na krokiety). Można jeść od razu (będą chłodne) lub podgrzać (np. w garnku na parze lub mikrofalówce). Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Można też panierować i będą jak krokiety:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taki pomysł... ale uznałam, że będzie "dietetyczniej" ;)

      Usuń
  2. U Ciebie jak zawsze coś pyszniutkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie Ci wyszły takie cieniutkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam obawy (pomimo, że były cienkie), że przygotowałam za mało farszu, ale finalnie wyszło akurat. Polecam :)

      Usuń
  4. Pyszne takie naleśniki. Danie i szybkie i smaczne. Ja też uwielbiam pieczarki i często używam w kuchni. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naleśniki to moja miłość od dzieciństwa. Kiedyś bardziej na słodko, dziś bardziej wytrawnie. Oczywiście z pieczarkami na czele :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Muszę je sobie zrobić, dawno nie jadłam :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo, Kochana, klasyk! u mnie w domu robimy je namiętnie;D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj