czwartek, 30 stycznia 2014

Marchewka & jabłko

Surówka, którą dziś zaprezentuję jest jedną z najprostszych, jakie znam. Sądzę, że większość z Was zna ten przepis, ale mimo wszystko uznałam, że warto o nim przypomnieć. Być może gdzieś umknął, albo nie było okazji na spróbowanie. Niektórzy z Was pewnie dopiero zaczynają swoją przygodę w kuchni, zatem taka surówka będzie dobrym początkiem. Na blogu dział surówek jest mało rozwinięty, dlatego warto go wzbogacić o taką pozycję. Przepis nie ma źródła, bo znam go od lat. Z całą pewnością mam go od Mamy :)


Składniki (na 2-3 osoby):
- 2 duże marchewki,
- 1 średniej wielkości jabłko,
- 1-2 łyżki oleju (słonecznikowy, rzepakowy lub zdrowa wersja z olejem lnianym),
- 1-2 łyżki przegotowanej wody,
- płaska łyżka soku z cytryny,
- sól, pieprz, cukier - do smaku.

Marchew i jabłko myjemy, obieramy ze skórki, ścieramy na tarce (oczka dowolne). Dodajemy olej, wodę, sok z cytryny i przyprawiamy do smaku. Podajemy - najlepiej schłodzoną. Smacznego!

19 komentarzy:

  1. Uwielbiam, to smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. znam i bardzo lubię:) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też polecam, mam do niej ogromny sentyment i ciepło mi się kojarzy, pyszna i zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że znam taką surówkę. Jest fantastyczna. Czasami dodaję jeszcze odrobinę chrzanu ze słoiczka dla zaostrzenia smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, z chrzanem również robimy :) I uwielbiamy!

      Usuń
  5. Całkiem zapomniałam o marchewce przez selera, ale dzięki za zwrócenie na nią uwagi. Bardzo lubiłam zawsze taka surówkę. Muszę nadrobić stracony czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o to mi chodziło. Cieszę się, że przepis się przydał :))

      Usuń
  6. A widzisz,ja nie znałam takiej wersji.Robię z cebulką i majonezem,ale takiej lekkiej jak Twoja nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że mój przepis się przyda :))

      Usuń
  7. Bardzo lubię, super sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do dziś jak jestem u babci to jest taka surówka! I też na oleju słonecznikowym :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. najlepsza, często ją jadam wieczorem, tak po prostu;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale żeśmy się dziś dobrały! :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj