Przejdź do głównej zawartości

Syrop z cebuli

Dziś na obiad polecam... syrop z cebuli! Oczywiście dla wszystkich chorujących. Mówiąc całkiem serio, podczas choroby pewnie nie macie ochoty na zbyt wiele, zatem taki syrop będzie jak znalazł (dla zdrowia). Nie mówię tu o kwestii smakowej, chociaż przyznam szczerze, że syrop z cebuli wyjątkowo mi smakuje. Jest pomocny w walce z przeziębieniem, szczególnie mam na myśli kaszel. Uwierzcie - testuję na sobie od kilku dni. Jak powszechnie wiadomo, cebula jest bogata w antyoksydanty (przeciwutleniacze; zawartość w 100 g - 875 liczona w jednostkach ORAC*). Zapobiega chorobom serca, zawiera bardzo dużo selenu, cynku i co najważniejsze - glutation, który jest jednym z głównych narzędzi systemu immunologicznego organizmu. Cebula jest zaliczana do grupy żywności najlepszej dla serca. Moi Drodzy, zatem warto jeść cebulę nie tylko podczas przeziębienia, ale także dla ochrony serca. 


Źródło przepisu
Weźmy:
- 1 cebulę,
- cukier/miód,
- szklany słoik.

Cebulę kroimy na plasterki, układamy ciasno 1/3 z całości na dnie słoika. Posypujemy cukrem/smarujemy miodem, układamy kolejną warstwę, posypujemy cukrem/smarujemy miodem... i tak do momentu, aż skończy się cebula. Słoik zamykamy/zakręcamy, wstawiamy do lodówki na kilka godzin. Sok, który puści cebula jest naszym syropem (można go zlać do osobnego naczynia). Dawkowanie to: 3 razy dziennie po 1 łyżce dla dorosłych, a po 1 łyżeczce dla dzieci. Syrop przechowujemy w lodówce. Wracajcie do zdrowia!

*dane pochodzą z książki "Serce kobiety" Daniele Hermann.

Komentarze

  1. z cukrem rafinowanym to ma byc zdrowe? syrop z cebuli to cebula + miód naturalny bez przeróbek. a cukrem to mozesz sobie co najwyzej posypac smazone paczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenna uwaga - zapomniałam wspomnieć o miodzie. Wzorowałam się na przepisie, do którego podałam źródło. A tak na marginesie, to w żywności i w ogóle otaczającym środowisku istnieją o wiele bardziej niezdrowe, wręcz szkodliwe substancje niż cukier. Owszem, nie jest zdrowy, warto go zastępować miodem lub/i innymi naturalnymi słodzikami.
      Następnym razem prosiłabym o równie wielką odwagę w podpisie, Szanowny Anonimie

      Usuń
  2. Wstrzeliłaś się w moment tym przepisem, bo coś nas z mężem próbuje rozłożyć. Chyba przez tą pogodową huśtawkę. Z domu znałam tylko metodę jedzenia surowego czosnku z chlebem, chętnie przetestuje też syrop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kanapki z czosnkiem są równie dobrym sposobem, również go stosujemy :) Kurujcie się i nie dajcie przeziębieniu za wygraną!
      Buziaki :)

      Usuń
  3. pycha najlepszy syrop na kaszel:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś leczyłam kaszel, ma okropny smak, ale działa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak wcale nie taki zły :) Nawet mi smakuje :)

      Usuń
  5. Dziękuję za przepis, przyda się na pewno :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mariko, ja bardzo cenie sobie takie domowe lekarstwa. Często stosuję też podobny zbawienny syrop. Mój przepis to pokrojona cebula i zalana miodem wymieszanym z sokiem z cytryny. Na zdrowie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź - następnym razem spróbuję Pani wersji :) Przyznam, że syrop z cebuli robiłam po raz pierwszy, zatem wszelkie dodatkowe informacje/sposoby są dla mnie bardzo cenne. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. ja akurat syropu z cebuli nie znoszę... to taka moja trauma z dzieciństwa, pamiętam jak mama mi go na siłę kazała pić. Aż się wzdrygam na samą myśl. Aczkolwiek..jesli ktos lubi, to wiadomo że fajne takie domowe lekarstwo :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji