Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z marynowaną cebulą

W ciągu minionego tygodnia robiłam ją po raz trzeci. Tak nam zasmakowała, że ciągle mamy na nią ochotę. I pomyśleć, że kiedyś nie lubiłam cebuli :). Sałatka (oprócz tego, że jest pyszna) ma jedną zasadniczą zaletę: składa się z produktów, które zawsze można znaleźć w lodówce. Czego chcieć więcej? Nic, tylko robić :) Przepis znalazłam na blogu Czary-gary w kuchni.

Składniki:
- 2 średniej wielkości marchewki,
- 1/2 niewielkiego selera,
- 4 jajka ugotowane na twardo,
- 1/2 kg cebuli,
- sól, pieprz, cukier,
- majonez,
- marynata:
Na początku obieramy warzywa i gotujemy do miękkości w małym garnku (w wodzie z dodatkiem soli lub domowych kostek rosołowych). W tym czasie przygotowujemy marynatę - z podanych wyżej składników. Umieszczamy je w garnku, doprowadzamy do wrzenia. Wrzucamy cebulę (obraną, pokrojoną w półplasterki, cienkie). Doprowadzamy do ponownego wrzenia i od tego momentu gotujemy dokładnie 2 minuty. Po ugotowaniu odcedzamy, lecz nie przelewamy wodą. Zostawiamy do ostudzenia. Jajka gotujemy na twardo.
Miękkie warzywa studzimy. Następnie kroimy w drobną kostkę. W misce umieszczamy ostudzoną cebulę, warzywa oraz jajka pokrojone na cienkie półplasterki. Dodajemy majonez oraz przyprawy. Mieszamy. Podajemy schłodzoną. Wodę po gotowaniu warzyw zachęcam do wykorzystania - w formie galaretki do roladek z szynki, domowych kostek rosołowych (warzywnych) lub jako bazę do zup. Smacznego!

Komentarze

  1. Odjazdowa ta sałatka! Lecę po ocet :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sałatka. Nie używałam cebuli w takim zestawieniu, ale chętnie spróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zachęcam :) Smakuje doskonale!

      Usuń
  3. oj tak zdecydowanie moje smaki!
    na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takiej nie jadłam, ciekawie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby zwyczajna, a jednak niezwykła. Smakuje naprawdę doskonale. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Lubię cebulkę w każdej postaci! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej smakuje zupełnie inaczej niż zazwyczaj. Polecam :)

      Usuń
  6. Nie jadłam takiej jeszcze,więc... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mojemu mężowi na pewno by posmakowała, bo lubi marynowane cebulki, muszę mu zrobić niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a czy cebula ma być juz wczesniej marynowana czy świeża?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!