Przejdź do głównej zawartości

Babka kokosowa

Z całą pewnością macie teraz głowy zajęte przepisami typowo świątecznymi, ale uznałam, że nie mogę z tym przepisem czekać zbyt długo. Jest tak fantastyczny, że musiałam podzielić się nim z Wami właśnie teraz. Babka kokosowa smakuje niemal identycznie jak słynne kokosowe cukierki. Jedyną różnicą jest brak pysznego kremu, ale nad tym już myślę... Nawet mój Mąż - odwieczny przeciwnik kokosu, jadł babkę z ogromnym apetytem. I to jest największy sukces! Przepis znalazłam na niezawodnym blogu Z cukrem pudrem.


Składniki - na standardową keksówkę:
- 2 szklanki mąki pszennej, przesianej,
- 100 g wiórków kokosowych,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 3/4 szklanki cukru,
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
- 1/2 szklanki oleju,
- 2 jajka,
- 1 szklanka mleka,
- lukier: cukier puder, olejek kokosowy/ekstrakt/syrop, odrobina soku z cytryny (dodawałam składniki "na oko") oraz wiórki kokosowe.

Jajka ubijamy z cukrem. Po chwili dodajemy olej, mleko, ekstrakt, a następnie mąkę i proszek do pieczenia. Miksujemy do połączenia składników. Mikser wyłączamy, dodajemy wiórki kokosowe i mieszamy łyżką. Ciasto przelewamy do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka, czyli ok. 50 minut. Po upieczeniu studzimy, a następnie dekorujemy lukrem (z podanych składników; mieszamy aż powstanie gęsty lukier) i wiórkami kokosowymi. Przechowujemy w lodówce zawinięte folią aluminiową. Smacznego!

Komentarze

  1. Bardzo smakowicie wygląda z tym lukrem. Ja lubię kokos, więc chętnie zrobiłabym, ale może na Nowy Rok. Do kawy akurat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po świątecznym przejedzeniu miło będzie taką zarówno zrobić, jak i zjeść. Ja też ją planuję po Świętach :)

      Usuń
  2. Poproszę wielki kawał takiej babki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim odpisałam, zjedliśmy całą. Ale, ale... jak przyjedziesz, upiekę nową, ha! :)

      Usuń
  3. na sam widok mam ślinotok:) widać, że była wspaniała i wilgotna! achh

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno już jej nie ma,zbyt apetycznie się zapowiadała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie Ci wyszła, wpraszam się na maleńki kawalątek :))), pozdrowionka dla Ciebie no i oczywiście Twojego Połówka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, dziękuję za cudowny przepis (kolejny!) i pozdrowienia. My również pozdrawiamy!

      Usuń
  6. Uwielbiam kokosowe ciasta, mniaaaam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna babka:) Muszę zrobić mojej rodzinie bo uwielbiają kokos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Mój Mąż nie lubi, a babka o dziwo Mu smakowała :)

      Usuń
  8. Czuję, ze ona jest fajnie wilgotna, mam rację?

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ciasta kokosowe, w sam raz dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój mąż tak jak i Twój - to odwieczny przeciwnik kokosu ,ja wręcz uwielbiam wszystko co ma w sobie kokos .Przepis dla mnie - może się przekona

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam babkę kokosową, wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  12. skoro ją tak rekomendujesz, to sobie przepis zapiszę :) mnie do kokosa przekonywac nie trzeba, bo go uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. WESOŁYCH ,POGODNYCH I SMACZNYCH ŚWIĄT DLA CIEBIE I RODZINY

    OdpowiedzUsuń
  14. Niech się spełnią Bożonarodzeniowe życzenia,
    Te trudne i łatwe do spełnienia.
    Niech się spełnią te duże i małe,
    mówione głośno lub nie mówione wcale.
    Życzę wszystkim miłośnikom dobrej kuchni zdrowych, radosnych i spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bardzo smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. wlasnie upieklam super latwa i szybka w przygotowaniu a przedewszystkim pyszna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa