Przejdź do głównej zawartości

Pizza z brokułami

Robię ją średnio raz na dwa tygodnie. Praktycznie za każdym razem jest w innej wersji, z innymi dodatkami. Zazwyczaj robiłam ją na prostokątnej blasze z piekarnika, ale od kiedy mam okrągłą typową do pizzy (z dziurkami), nie ma sobie równych. Składniki na ciasto zredukowałam do połowy - wówczas wychodzi na idealnej grubości cieście... mmm, zapraszam!

 Składniki:
- ciasto z połowy składników,
- 2 cebule,
- 1 mały brokuł (lub 1/2 dużego),
- ketchup lub sos pomidorowy do posmarowania spodu,
- szynka,
- 1 kulka mozzarelli,
- czosnek (w ząbkach lub granulowany).

Ciasto przygotowujemy z połowy składników, zgodnie z przepisem. Rozwałkowujemy na okrągły (lub inny, w zależności od kształtu blachy) placek, smarujemy cienko sosem lub ketchupem i rozkładamy równomiernie następujące dodatki: cebulę (obraną, pokrojoną cienko w pióra), szynkę (bez smażenia, pokrojoną w paseczki), brokuły (wcześniej gotowane przez ok. 3 min. w wodzie z dodatkiem odrobiny cukru i soli; podzielone na małe różyczki), czosnek (przeciśnięte 2-3 ząbki przez praskę lub granulowany), mozzarellę startą na tarce. Wstawiamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika i pieczemy do zarumienienia. Smacznego!

Komentarze

  1. Pizza z jak najlepszej pizzerni. Ciasto pulchne aż kusi, żeby ją zjeść. Narobiłaś mi apetytu. A te kolory....

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak pysznie, że zjadłabym kawałek mimo, że wolę cieniuteńkie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle też wolałam cienkie, ale to smakuje nam tak bardzo, że innej pizzy już nie robię :)

      Usuń
  3. ja też robię ją namiętnie;) uwielbiam pizzę w każdym wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o pizzy z nutellą i bananami - strasznie mnie kusi! Takiej wersji jeszcze nie próbowałam :)

      Usuń
  4. pyszna i zdrowa, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj u mnie często też gości taki obiad :) Uwielbiam domową pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. można dostać ślinotoku! :)
    a sos do pizzy warto zrobić samemu (w tym miejscu trochę prywaty: mam na niego świetny przepis ;) )
    a pizza z brokułami to świetny pomysł z pewnością niebawem sama przetestuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D
      Owszem - u nas sos jest zawsze domowy, podobnie jak ketchup (podlinkowane słowa sos pomidorowy i ketchup) :)
      Z przyjemnością zajrzę na przepis :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Musi być pyszna. Uwielbiam brokuły! Jak mnie najdzie ochota na pizzę, z pewnością wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam - jest pyszna! Wpisuję ją na stałe do domowego menu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!