Przejdź do głównej zawartości

Ciasto "Lion"

Nie spotkałam osoby, której by to ciasto nie smakowało. Są nawet takie, które zwykle nie lubią ciast, a to zjedli z takim apetytem, jakiego w życiu nie widziałam. Jest mega kaloryczne, ale na tyle warte zrobienia, że absolutnie nie ma się nad czym zastanawiać. W końcu raz do roku można zjeść i bombę kaloryczną. No, Kochani, nie wahajcie się - mówię serio. Przepadniecie po pierwszym kawałku :). Przepis znalazłam na niezawodnym blogu Kasi. Niestety mam tylko jedno zdjęcie, w dodatku kiepskie, ale to kolejny dowód na to, że znika w tempie błyskawicy :)


Składniki (blacha 26x21 wg Autorki, ja robiłam w większej 25x36 z tych samych składników):
- ok. 350 g herbatników,
- 1 puszka masy krówkowej (gotowa lub mleko skondensowane słodzone do ugotowania - przez ok. 2,5 godziny),
- masa I: 500 g mascarpone, 250 ml śmietany 30-36 %, 5 batonów "Lion" (dodałam 5 małych, nie XXL), 4 łyżki cukru pudru,
- II masa: 600 ml śmietany 30-36 %, 3 fiksy do ubijania śmietany, 2 łyżki cukru pudru,
- wierzch: pół tabliczki gorzkiej czekolady.

Blachę wykładamy folią aluminiową lub papierem do pieczenia. Na spodzie rozkładamy równo herbatniki (1/3). Na nie wykładamy masę krówkową - rówomiernie, a następnie drugą warstwę herbatników. Śmietanę i mascarpone umieszczamy w misie miksera (powinny być dobrze schłodzone), ubijamy z dodatkiem cukru pudru na sztywną masę. Na koniec dodajemy pokrojone w plasterki batony, mieszamy łyżką. Gotową masę umieszczamy na herbatnikach. Masę I przykrywamy pozostałymi herbatnikami. Na nich wykładamy ostatnią warstwę: śmietanę ubitą na sztywno z dodatkiem fiksów i cukru pudru. Na wierzchu ścieramy na tarce czekoladę. Ciasto natychmiast wstawiamy do lodówki i zostawiamy na klika godzin, najlepiej na całą noc, wówczas warstwy idealnie się połączą. Smacznego!

Komentarze

  1. Faktycznie jest to bomba kaloryczna. Ale czasami można sobie odpuścić. Jak przejść obojętnie obok tak pysznego ciasta? Nie dziwię się, że szybko zniknęło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się przejść obok niego obojętnie, oj nie da! :)))

      Usuń
  2. taka inna wersja krówki:) koniecznie musze wypróbować przepis, bo z mascarpone i batonami jeszcze nie robiłam:) mus być pychotka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie. W dodatku nie trzeba piec :)

      Usuń
  3. Oj tak, to bomba kaloryczna, ale czasem można zaszaleć :)

    Fajnie, że ciasto przypadło do gustu :)

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest fantastyczny, bardzo dziękuję :)
      Pozdrawiam :)))

      Usuń
  4. wygląda świetnie, pierwszy raz widzę takie ciacho, przepis zapisuję zdecydowanie muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! Ten smak długo nie pozwala o sobie zapomnieć :)

      Usuń
  5. Aaa tam kalorie zimno jest to trzeba jeść kalorycznie:) Ja też bym nie odmówiła takiego ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja! :) Nawet i dokładki są wskazane :))

      Usuń
  6. Bardzo fajny przepis,ciasto wygląda pysznie:)zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. marzy mi się przejechanie paluchem po tym ciachu, no mówię Ci ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusisz okrutnie ! Fotka bardzo mi się podoba - swojska ,naturalna.Tym bardziej mnie pobudza ,bo nie widzę przerysowania tylko to co mam w finale skosztowac i zobaczyc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie? Dziękuję, to bardzo miłe. Szczerze mówiąc, trochę mi za nią było wstyd, ale to jedyna sensowna, jaka mi została po tym wspaniałym deserze :)

      Usuń
  9. Pierwszy raz się spotykam z takim ciastem, ale mi także by smakowało - widzę po składnikach :) pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takich składników nie mogło powstać nic innego, jak mega pyszny deser :)))

      Usuń
  10. popełniłam ten deser... właśnie się chłodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mam pytanie na jaką wielkość blaszki jest to pyszne ciasto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam w blasze 25x36 cm. Smacznego :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa