Przejdź do głównej zawartości

Chipsy jabłko&cynamon

Nie wiem jak u Was, ale u nas zdrowe przekąski są na topie. Głównymi powodami miłości do nich są smak oraz wartości zdrowotne. W końcu chipsy z jabłek są o niebo zdrowsze od smażonych na głębokim tłuszczu ziemniaków. Wiadomo - zdecydowanie różnią się smakiem, ale to żadne odkrycie. Jeśli macie domową suszarkę do żywności, polecam przygotowanie takich zdrowych przekąsek (można użyć także piekarnika). Owoce można połączyć z ulubionymi przyprawami - i smakołyk gotowy! 
Składniki:
- dowolna ilość jabłek,
- cynamon - najlepiej starta kora (polecam także użycie przyprawy do kawy i deserów w młynku lub przyprawy do dań słodkich - obie zawierają cukier, więc jeśli chcecie zrobić przekąskę bez jego udziału, wystarczy sam cynamon),
- suszarka do żywności lub piekarnik.

Jabłka dokładnie myjemy, obieramy, wydrążamy gniazda. Kroimy na plasterki lub półplasterki o równej grubości (ja robiłam to na oko, miały mniej więcej 3-4 mm). Układamy na suszarce w równych odstępach (ważne, by nie były zbyt blisko siebie lub jeden na drugim), posypujemy cynamonem lub ulubionymi przyprawami (ja zrobiłam cztery wersje smakowe: cynamonowe, z przyprawą do deserów i kawy, do dań słodkich oraz bez przypraw - każde piętro było inne). Suszymy zgodnie z instrukcją do suszarki - w przypadku mojej była to temperatura 58 stopni, przez ok. 4-6 godzin. W instrukcji zalecano, by przed suszeniem zanurzyć kawałki jabłek w soku cytrynowym (zapobiega szybkiemu brązowieniu). Ja ten krok pominęłam i jak widać nie było z tym problemu. Długość suszenia zależy od grubości kawałków oraz od soczystości owoców. Najlepiej jest po kilku godzinach sprawdzić, czy po złamaniu jabłko jest nadal soczyste. Jeśli tak, należy suszyć dalej. Warto pamiętać, że podczas suszenia w suszarce należy co jakiś czas zamieniać piętra.
Gotowe chipsy należy przechowywać w metalowym pudełku. Oprócz przekąski można je wykorzystać do dekoracji wypieków. Smacznego!

Komentarze

  1. Fantastyczne takie chipsy. Ale... suszarki nie mam. Grzyby suszone zrobiłam, ale na wakacjach w pożyczonej suszarce. Koniecznie musze kupić suszarkę, bo jest przydatna (jak widać). Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Krystyno, myślę, że w piekarniku ususzą się równie ładnie :) Chociaż warto ją zakupić - ja korzystam z niej naprawdę często. Już nie mogę doczekać się okresu przedświątecznego - wówczas zabiorę się za suszenie cytrusów w ramach ozdób choinkowych :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. To są pyszne chipsy. Moje dzieci zjadają słoik dziennie - na łebka. Nie nadążam z suszeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie? :) U nas nadrabia Mąż ;) Chociaż i ja niewiele odstaję :D

      Usuń
  3. chrup chrup chrup! wspaniałe!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam suszone jabłka, pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam takie w piekarniku, pyszne wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety nie mam suszarki, ale warzywne chipsy piekę w piekarniku. A owocowych jeszcze nie próbowałam, wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł na zdrowe chipsy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. szkoda , że znikają w mik :-) nie nadążam z ich produkcją hehe

    OdpowiedzUsuń
  9. Cynamon w tym zestawieniu z chipsami najbardziej mi odpowiada, może jeszcze zdziebko goździka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji