Przejdź do głównej zawartości

Schab w sosie cebulowym

Dzisiejszy przepis można zaliczyć do grona najprostszych. Wystarczy jedynie schab, cebula, trochę przypraw i pyszny obiad gotowy. Doskonale smakuje z kaszą gryczaną, ale ziemniaki też tu pasują. Jeśli nie przepadacie za kawałkami gotowanej cebuli, sos można zmiksować za pomocą blendera. Ja wyjątkowo wybrałam opcję z kawałkami - taka smakowała mi najbardziej.

Składniki:
- ok. 500 g schabu bez kości,
- domowe kostki rosołowe,
- 3 duże cebule + ewentualnie 1 mała czerwona,
- przyprawy: sól, pieprz, czosnek (najlepiej 2 przeciśnięte ząbki), lubczyk, ziele angielskie, liść laurowy,
- mąka do zagęszczenia sosu,
- 1 łyżka masła.

Schab kroimy na plastry o grubości ok. 1 cm. Przyprawiamy z obu stron solą, pieprzem, lubczykiem oraz wyciśniętymi ząbkami czosnku. Na rozgrzaną patelnię (można dodać łyżkę oleju, albo podsmażyć na suchej) kładziemy kawałki schabu. W tym samym czasie wstawiamy garnek z wodą i domowymi kostkami rosołowymi. Schab smażymy z obu stron do zmiany koloru. Gdy będzie gotowy, wrzucamy do gotującej się wody z domowym rosołem. Dodajemy ziele angielskie i liść laurowy. Na patelni, na której smażył się schab roztapiamy łyżkę masła, a następnie podsmażamy cebule pokrojone w pióra. Gdy się zeszklą, dodajemy do mięsa. Na patelnię wlewamy trochę wody z mięsa, zagotowujemy, wlewamy do mięsa. Schab gotujemy do miękkości. Na koniec doprawiamy do smaku i zagęszczamy mąką. Podajemy z kaszą gryczaną, ziemniakami lub innymi dodatkami. Smacznego!

Komentarze

  1. Bardzo lubię :) Zaraz się do Ciebie wybiorę na obiadek ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! Moje zaproszenie jest ciągle otwarte, Kochana :)

      Usuń
  2. Takie mięsa w sosie są bardzo lubiane u nas w domu. I do tego właśnie kasza. Pysznie to zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) My także przepadamy za mięsem w rozmaitych sosach :)

      Usuń
  3. Kiedyś w restauracji jadłam bitki wieprzowe w sosie cebulowym i były pyszne. Mam wrażenie, że ten schab będzie smakował podobnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. uwielbiam w ten sposób zrobioną karkóweczkę:D schabik też musi byc wspaniały

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię cebulę, myślę, ze taki sos by mi smakował:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też robię taki sos, ale ja go zawsze robię na margarynie. Tak jak do niczego jej nie używam - tu mi wyjątkowo pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja - margaryna pasowałaby do sosu. Następnym razem tak zrobię, dzięki :)

      Usuń
  7. Sosu cebulowego używam do mięs wyjątkowo często :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos cebulowy jest w mojej czołówce :)

      Usuń
  8. pyszny sos i z mięsem świetnie sie komponuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja :) Muszę kiedyś przetestować z samym makaronem :)

      Usuń
  9. TAKI OBIAD TO JA ROZUMIEM !PYCHA

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podobny sos cebulowy robiłę do kurczaka, tylko w wersji zmiksowanej, jest naprawdę pyszny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kurczaka jeszcze nie próbowałam, ale to zdecydowanie dobry pomysł :) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!