Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z selerem konserwowym

Genialna z prostego powodu: seler (zwłaszcza konserwowy) należał do listy (choć bardzo maleńkiej) znienawidzonych przez mojego Męża składników. Po tej sałatce wszystko się zmieniło. Seler okazał się w Jego ustach jadalny, a nawet dołączył do zaszczytnego grona ulubionych. Z całą pewnością jest to efekt sałatki, ale testy odnośnie wykorzystania selera w innych potrawach będziemy kontynuować. Sałatkę polecam bardzo gorąco - jest szybka w przygotowaniu i naprawdę przepyszna. Znalazłam ją na blogu Raspberries and cream i poddałam drobnej modyfikacji w proporcjach.

Składniki:
- 5-6 jajek ugotowanych na twardo,
- 2 duże kawałki papryki konserwowej,
- 1/2 słoika selera konserwowego,
- 1 puszka kukurydzy,
- garść posiekanej natki pietruszki,
- majonez,
- sól, pieprz, cukier.


W misce umieszczamy następujące składniki: 1/2 puszki odsączonego z zalewy selera, paprykę pokrojoną w drobną kosteczkę, jajka (ugotowane na twardo, obrane, pokrojone w kostkę), kukurydzę (odsączoną z zalewy), posiekaną natkę. Dodajemy majonez, przyprawy do smaku, mieszamy. Podajemy po schłodzeniu. Smacznego!

Komentarze

  1. Uwielbiam sałatki z tym selerem. Znam nieco inną wariację (zamiast papryki jest sparzona cebula) ale fantazja w sałatkach praktycznie nie ma granic :). Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o wersji z cebulą, ale bardzo mnie zaintrygowałaś! Jest u Ciebie na blogu? Widziałam kilka z ananasem, szynką.
      Buziaki :)

      Usuń
    2. Nie ma u mnie na blogu - ja rzadko wstawiam przepisy bo nie piszę typowo kulinarnie :). Ale u mnie były: seler, jajka na twardo, kukurydza, pokrojona i sparzona cebula (sparzenie pozbawia ostrości czy goryczy, ale pamiętam, że nie zawsze parzyłam z lenistwa i z tego powodu, że cebule lubię...!) AH! no i ananas z puszki. jak miałam świeże listki selera to dodawałam zamiast np natki pietruszki :).

      Usuń
  2. ja również uwielbiam sałatki z selerem konserwowym:) pyszna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że wszystko, co dobre tak szybko się kończy! :)

      Usuń
  3. Mariko, fantastyczna sałatka. Ja robię "warstwową" z wykorzystaniem selera. Ale trzeba się trochę pobawić. Natomiast w Twoim przypadku można zrobić szybko i również smaczna sałatką. Bardzo lubię seler właśnie z dodatkami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam sałatki warstwowe. Z ogromną przyjemnością taką zrobię, następnym razem. Muszę się zgłosić po przepis :))))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przyda :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Jak się okazuje, co osoba, to inna wersja :) Dodajesz coś jeszcze, czy zastępujesz? :)

      Usuń
  6. A ja takiej sałatki, ani podobnej jeszcze nie robiłam. Ale wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łomatko, nawet nie wiedziałam, że istnieje seler konserwowy :)
    Pyszna sałatka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieje, a jakże! Spróbuj, jest pycha :)

      Usuń
  8. Sałatka wyborna ,ale ta pietruszka cudownie wygląda - taka zdrowa i lśniąca

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też do selera przekonałam się późno, ale teraz go bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogę dać paprykę czerwoną świeżą,czy to będzie wtedy inny smak???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak troszkę się zmieni, ale warto spróbować. Myślę, że będzie dobra. Smacznego! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!