czwartek, 24 października 2013

Rolada ziemniaczana z kapustą

Kiedy zobaczyłam podobny przepis na blogu Widelcem i Nożem, wiedziałam, że pojawienie się go tutaj będzie wyłącznie kwestią czasu. Nie miałam koncepcji co do nadzienia - w końcu ziemniaki dają ogrom możliwości, z których ciężko zdecydować się na konkretną. Ostatecznie wybrałam kapustę, ale do ostatecznego testu nie wiedziałam, czy to dobry pomysł. Danie okazało się hitem - zarówno w prostocie wykonania, jak i smaku. Zachęcam do spróbowania i oczywiście do testowania z innym farszem. Ja będę to robić - rolada jest absolutnie genialna! 

Składniki:
- 7 średniej wielkości ziemniaków,
- 1 cebula,
- 1 jajko,
- 2-3 łyżki mąki pszennej,
- sól, pieprz,
- odrobina oleju,
- farsz: 1/3 główki białej kapusty, 1 marchew, 1 cebula, 2 łyżki mąki, 2 łyżeczki koncetratu pomidorowego, sól, pieprz, cukier, olej do smażenia.

Zaczynamy od wstawienia kapusty, resztę wykonujemy podczas pieczenia rolady.
Kapustę szatkujemy, umieszczamy w garnku, zalewamy wodą (tak, aby ledwo zakryła kapustę). Dodajemy startą na tarce marchew (może być o dużych oczkach). Zagotowujemy. Dodajemy sól, ewentualnie domowe kostki rosołowe lub podlewamy rosołem. W czasie gotowania obieramy ziemniaki, ścieramy na tarce lub w maszynie - tak, jak na placki ziemniaczane. Razem z ziemniakami ścieramy cebulę. Do gotowej masy dodajemy jajko, mąkę oraz przyprawy (powinno być ich sporo, by placki nie były mdłe). Mieszamy. Prostokątną blachę wykładamy papierem do pieczenia, lekko smarujemy oliwą, wylewamy masę. Rozmieszczamy równo, ponownie lekko smarujemy oliwą (wierzch). Masa powinna mieć ok. 0,5 cm grubości. Wstawiamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy 15-20 minut.
Do kapusty dodajemy koncentrat. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju, podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę. Gdy się zeszkli, dodajemy 2 łyżki mąki. Energicznie mieszamy. Gotową zasmażkę dodajemy do kapusty. Mieszamy, przyprawiamy do smaku. Kapusta także powinna być wyrazista w smaku.
Gotową roladę wyjmujemy z piekarnika, nakładamy 3-4 łyżki farszu, równomiernie rozkładamy. Natychmiast zwijamy - wzdłuż krótszego boku. Podajemy. Smacznego!

17 komentarzy:

  1. Wywołałaś u mnie ślinotok kiedy zobaczyłam zdjęcie i czytałam tekst. Bardzo lubię placki ziemniaczane i babę ziemniaczaną. A Ty jeszcze dodałaś do tego ten farsz. Uhmmmm. Pycha. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie proste połączenia są zwykle najsmaczniejsze :) A placki ziemniaczane w wersji pieczonej są z pewnością dużo zdrowsze niż te smażone na tłuszczu :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. No czegoś takiego to jeszcze nie widziałam, bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis Ci się podoba :) Warto go przetestować, oj warto!

      Usuń
  3. jak dla mnie bomba! ja chyba też muszę zrobić taką roladkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. coś nowego - fajnie :)


    wiem, że nikt nie przepada za zostawianiem linków do siebie, ale w innym wypadku ciężko byłoby się nam wszystkim znależć:)
    U mnie jest mix kuchni,moody, kosmetyków itp. jeśli masz ochote sprawdzić to zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, z przyjemnością zajrzę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Świetny pomysł, nigdy nie jadłam rolady ziemniaczanej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwszy raz widzę, ale wiem że z pewnością by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ochotę na to danie... nawet wielką! Nie obiecuję sobie, że zrobię, ale mam na uwadze - zwłaszcza, że to danie veg :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię podobną z różnymi kombinacjami smakowymi .PYCHA!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj