wtorek, 22 października 2013

Makaron w sosie paprykowym z fetą

Ostatnio na blogu powiało lekką ciszą, ale dziś mam dla Was nowy przepis. Danie bezmięsne, szybkie w wykonaniu i bardzo smaczne. Jego aromat jest tak kuszący, że nie sposób przejść obok patelni bez kolejnego testu. Zapach wnika w każdy kąt kuchni! Polecam wszystkim miłośnikom makaronów, i nie tylko. Przepis nie ma źródła, ani inspiracji. Gotowałam intuicyjnie, ze składników, które akurat miałam w lodówce. 

Składniki:
- 1/2 opakowania dowolnego makaronu (ja użyłam makaronu Rurki),
- 4 czerwone papryki,
- 1 cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- ok. 100 g sera feta (z dodatkiem ziół),
- 1 łyżka masła,
- 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego,
- sól, pieprz, cukier, domowa przyprawa paprykowa, bazylia, oregano.

Paprykę kroimy na pół, wydrążamy gniazda, układamy na blasze (skórką do góry) wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 30-40 min. do momentu, aż skórka zacznie się przypiekać. Następnie wkładamy papryki do woreczka foliowego, zakręcamy i zostawiamy na ok. 10 min. Po tym czasie obieramy ze skórki.
Na łyżce masła podsmażamy cebulę pokrojoną w kostkę, dodajemy wyciśnięty czosnek. Po chwili dodajemy paprykę - można pokroić dowolnie. Podsmażamy przez chwilę, dodajemy koncentrat. Podlewamy wodą. Całość miksujemy blenderem na gładki sos. Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu - powinien być al dente. Sos podgrzewamy, dodajemy makaron (bezpośrednio z garnka, wyławiamy za pomocą łyżki tak, by trochę wody z gotowania przenieść razem z makaronem). Mieszamy. Dodajemy pokrojoną drobno fetę, przyprawiamy do smaku. Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też, zdecydowanie. Szybkie i konkretne :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię fetę, która pod wpływem ciepła wydziela niesamowite smaki. To, że zastosowałaś go do posypania całej potrawy to strzał w dziesiątkę :). Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj stosowałam fetę do sałatek i dań na zimno. Na ciepło smakuje fantastycznie! Nawet nie miałam pojęcia, że tak mi zasmakuje :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. ciekawe jak by smakowalo zamiast fety dodac mozzarelle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taki pomysł, ale ostatecznie zdecydowałam się na fetę. Myślę, że z mozzarellą byłoby równie smacznie :)

      Usuń
  4. Fajny pomysł na szybkie danko - do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale kusisz:) daje sobie rękę uciąć, że to smakowite danie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ucinaj, błagam :) Smakowite, to fakt :)

      Usuń
  6. ojejciu,uwielbiam takie makarony, w ogóle uwielbiam nudle!!

    OdpowiedzUsuń
  7. typowy comfort food ;) znudził mi się ostatnio sos śmietanowo-pomidorowy, teraz wezmę na tapetę ten gdy będę robić makaron ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj