Przejdź do głównej zawartości

Konfitura winogronowo-orzechowa

W zeszłym roku robiłam winogrona z pomarańczą, w tym proponuję orzechy. Jedna i druga jest absolutnie wyjątkowa, a która lepsza... nie wiem. Wybór pozostawiam Wam. Każda ma w sobie coś niebanalnego, zatem warto zrobić obie :). Przepis na konfiturę winogronowo-orzechową podpatrzyłam na stronie Wrząca Kuchnia.

Składniki:
- ok. 1 kg ciemnych winogron,
- ok. 500 g cukru (ilość zależna od stopnia dojrzałości owoców),
- duża garść orzechów włoskich bez łupinek.

Winogrona myjemy, obrywamy z gałązek, umieszczamy w garnku, zasypujemy cukrem. Włączamy gaz, czekamy do zagotowania. Mieszamy, zostawiamy na małym ogniu do całkowitego rozpadu owoców. Najlepiej jest pozbyć się pestek - żmudnym "wyławianiem". Na koniec dodajemy pokruszone orzechy (ja zrobiłam to w blenderze, powstały różnej wielkości kawałki). Umieszczamy w przygotowanych słoikach, pasteryzujemy ok. 15 min. Smacznego!

Komentarze

  1. Mmm, cudowne i bardzo oryginalne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, czarujesz, Kochana, czarujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Bardzo smacznie komponują się w parze :)

      Usuń
  4. Świetny przepis. Prześlę mojej córce, ponieważ ona w tym roku króluje w produktach do spiżarni. A i mnie coś się dostanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że córce przypadnie do gustu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. bardzo oryginalna konfitura:) musi fajnie smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał, intrygujące połączenie :) Ciekawa jestem, jak takie cudo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konfitura jest przepyszna. Bardzo polecam :)

      Usuń
  7. Uwielbiam orzechy, dodaję je praktycznie do wszystkiego dlatego taka konfiturka jest wprost stworzona dla mnie :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, no tak mnie zainspirował przepis i z pomarańczą(mmmmm, pyszny! ale zamiast wódki dałam rumu) oraz z orzechami, że wczoraj wyławiałam pestki do 22 :D.

    Tylko, jako nowicjuszka w sprawach konfiturowych, moje winogrona mają mnóstwo soku... Konfitura jest w konsystencji gęstego sosu... Pomocy! Odparować? Dodać cukru? Mąż już mi żelfix zakupił, ale chciałabym tego uniknąć, toć to zdrowe ma być. Proszę o poradę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie pogotować dłużej. Bez przykrycia, na wolnym ogniu. Jeśli trzeba to nawet długo. Konfitura zgęstnieje jeszcze po ostudzeniu w słoikach, więc spokojnie :) Winogrona mają właśnie taką właściwość.
      Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

      Usuń
  9. lubię takie wynalazki jeśli chodzi o konfitury ;) zapisuje przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna konfitura! W tym roku ponawiam, z większości zbiorów zrobię rodzina i obdarowani przyjaciele bardzo chwalili :). Pyszna z ciepłą chałką :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym