Przejdź do głównej zawartości

Sorbet gruszkowy z cynamonem

Ok, wiem - wszelkie lody i sorbety z pewnością głęboko schowaliście już w zamrażarce, ale może jednak uda mi się Was przekonać, bo ten jest prawdziwie wyjątkowy. Smakuje jesienią, ot cały sekret! Intensywnie guszkowy, lekko karmelowy, z posmakiem cynamonu. Jeśli jednak nie skusicie się na zimny deser, po prostu go nie zamrażajcie. Będzie doskonałym dodatkiem do naleśników, albo deserem bez naleśników. Ten smak Was zaskoczy! Dodam, że sorbet przed zamrożeniem smakuje jak słynne deserki dla dzieci w słoiczkach :). Przepis znalazłam na Moich Wypiekach, trochę dodałam od siebie. 


 Składniki:
- 4 gruszki z zalewy karmelowej (można użyć także takich z syropu lub świeżych, ale te muszą być bardzo dojrzałe),
- 1/2 szklanki zalewy karmelowej (można użyć syropu),
- 3 łyżki cukru brązowego (lub więcej/mniej - do smaku),
- 1/2 łyżeczki przyprawy do szarlotki lub cukru cynamonowego (może być także sam cynamon),
- sok z 1 cytryny.

W blenderze umieszczamy wszystkie składniki (cukier radzę dodać na końcu, po zmiksowaniu). Miksujemy na gładki mus. Doprawiamy cukrem. Gotowy mus można zamrozić w foremkach do lodów (można zastosować maszynę do lodów i postępować zgodnie z instrukcją; ja nie mam maszyny, więc mus zamroziłam, bez mieszania w trakcie, co powoduje powstawanie małych kryształków - widocznych na ostatnim zdjęciu) lub zastosować do naleśników, placuszków, wypieków, itp. Doskonale smakuje również sam :) Smacznego!


Komentarze

  1. to ja takiego jednego poproszę:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogę Cię objeść z tych lodów? :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam jem sorbety i lody nawet zimą :))) a te domowe szczególnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. gruszki to obok śliwek i moreli moje ulubione owoce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i malin, jagód, brzoskwiń... ;)

      Usuń
    2. :D Ja kocham je wszystkie!

      Usuń
  5. kupuję ten cynamon, najbardziej ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Przymierzałam się do tego sorbetu, ale zrezygnowałam z powodu braku maszyny właśnie. To wykonanie przekonało mnie na nowo ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!