wtorek, 3 września 2013

Naleśniki w karmelowym sosie śliwkowym. Obłędne!

Naleśniki w owocowym syropie marzyły mi się od czasu, kiedy zobaczyłam w tv program Pyszne 25, w którym Ania Starmach przygotowała je w syropie pomarańczowym. Jesienny chłód skłonił mnie do pomysłu na deserowy obiad, z dodatkiem cynamonu i śliwek. Uwierzcie, te naleśniki są obłędne. Po zjedzeniu pierwszego miałam ochotę zjeść wszystkie. Sam pomysł zaczerpnęłam ze wspomnianego programu, reszta to efekt zauroczenia kompotem rabarbarowym i inwencja własna. 


Składniki:
- gotowe naleśniki - 4 sztuki wystarczą na 2 osoby (skorzystałam ze sprawdzonego przepisu na naleśniki z blendera - do ciasta dodałam jeszcze 1,5 łyżki cukru cynamonowego),
- 200 g śliwek - wypestkowanych,
- 2 łyżki cukru brązowego,
- cukier cynamonowy do smaku,
- sok z 1/2 cytryny,
- 1/2 szklanki wody.

Naleśniki przygotowujemy wg przepisu (dodajemy cukier cynamonowy lub zwykły). Zostawiamy.
W garnku umieszczamy 2 łyżki brązowego cukru, włączamy gaz. Gdy zacznie się rozpuszczać, potrząsamy garnkiem, by się nie przypalił. Nie mieszamy. W momencie, gdy cały się rozpuści i zacznie pienić - dodajemy śliwki (wcześniej pozbawione pestek, umyte i pokrojone w kostkę). Teraz można zamieszać, najlepiej drewnianą łyżką. Zostawiamy na małym ogniu na ok. 5 minut, aż śliwki puszczą sok. Po 5 minutach dolewamy 1/2 szklanki wody, mieszamy, zostawiamy na małym ogniu. Śliwki powinny gotować się do momentu, aż syrop zgęstnieje (ok. 10-15 min.). Po tym czasie doprawiamy sokiem z cytryny, cukrem cynamonowym, mieszamy, a następnie przelewamy na patelnię, na której wcześniej smażyliśmy naleśniki. Gdy syrop zacznie wrzeć na patelni, zmniejszamy gaz i układamy cztery naleśniki złożone na 4. Smażymy ok. 2 minuty z każdej strony. Podajemy natychmiast. W wersji ulepszonej można podać z bitą śmietaną na wierzchu ;). Smacznego!


21 komentarzy:

  1. Karmelowy sos i śliwki? Biorę bez wahania! Świetny pomysł na urozmaicenie naleśników.

    OdpowiedzUsuń
  2. mamo co za boskie słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje wszystkie śliwki są już powidłami, ale nic tam, kupię jeszcze i zaserwuję sobie takie śniadanko w weekendzik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bosko... Śliwki, karmelowy sos - ooo zdecydowanie coś dla mnie! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają pysznie! Śliwki, karmelowy sos - oooo coś dla mnie! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do spróbowania! :)

      Usuń
  6. Mniam,mniam,mniam...i tak bez końca:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo! Z tego typu naleśników uwielbiam crepes suzette, ale na Twoje też się piszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie te naleśniki były moją muzą :))

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj