Przejdź do głównej zawartości

Dżem z... papryki

Kiedy po raz pierwszy przeczytałam przepis i zobaczyłam w składzie paprykę i cynamon... pomyślałam, że efekt końcowy może być dwojaki - albo zaskakująco pyszny, albo kompletna klapa. Przyznam, że obawy miałam spore :). Ku mojemu zaskoczeniu, dżem okazał się absolutnie pyszny i z całą pewnością będziemy się nim zajadać przez zimę. O ile do niej dotrwa... Przepis dostałam od Teściowej i polecam bardzo, bardzo! Zanim go zrobiłam, przeszukałam internet w celu znalezienia opinii. Podobne dżemy były robione, jednak do większości dodawano jeszcze goździki. Ja zrobiłam zgodnie z przepisem Teściowej i nie zmieniłabym go nawet odrobinkę :) Zwróćcie uwagę na jego piękny kolor...!

Składniki:
- 1,25 kg czerwonej papryki,
- 800 g cukru,
- 2 łyżeczki cynamonu,
- skórka otarta z 2 cytryn,
- sok z 3 cytryn.

Paprykę myjemy, pozbawiamy gniazd, miksujemy za pomocą blendera (można posłużyć się także maszynką do mielenia mięsa). Mieszamy z pozostałymi składnikami, umieszczamy w garnku. Gotujemy na malutkim ogniu bez przykrycia przez 2 godziny. Co jakiś czas mieszamy. Po 2 godzinach umieszczamy w przygotowanych słoikach, pasteryzujemy ok. 15 min. (ja zrobiłam to metodą piekarnikową). Smacznego!

Komentarze

  1. Ciekawy pomysł.:-) Czy dżem jest w smaku paprykowy, czy tez bardziej trzeba się domyslać, z czego jest zrobiony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest paprykowy, tylko słodko-paprykowy :)

      Usuń
    2. jest pyszny! :) jadłam u kuzynki do dania mięsnego, nie wiedziałam ze takie cuda mogą postać ze zwykłej papryki :)

      Usuń
  2. o raju, co za połączenie:) jak dla mnie boskooooooooo:D!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawa dla Twojej Teściowej. Chętnie skorzystam z tego przepisu. Znów coś nowego do spiżarni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam - naprawdę warto :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. wow, jest t coś niesamowitego! ale bomba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda jak truskawkowy:) ciekawa jestem smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda nawet lepiej niż truskawkowy ;) Kolor ma bardziej intensywny :)

      Usuń
  6. Ma obłędny kolor i konsystencję:-) Na pewno pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam paprykę we wszystkim :) Stąd tyle przepisów z jej udziałem :D

      Usuń
  8. Genialne połączenie smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kolor ma przepiękny:)
    intryguje mnie ten przepis ;> może się skuszę, ale chyba dopiero w następnym sezonie paprykowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :) Mnie też długo intrygował!

      Usuń
  10. A do czego taki drzem najlepiej pasuje, do czego go dodajesz ?
    Wygląda świetnie i bardzo jestem go ciekaw :)
    Ale zastanawiam się nad zastosowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dotąd idealnie sprawdzał się do naleśników. Jak odkryję kolejne zastosowania, z pewnością napiszę :) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji