Przejdź do głównej zawartości

Bakłażanowe roladki w sosie pomidorowym

Próbowaliście kiedyś zawijać mięso bakłażanem? Jeśli nie, radzę czym prędzej wypróbować. Bakłażan doskonale sprawdza się w tej roli, zapewniając przyjemne wrażenia smakowe. Danie będzie odpowiednie zarówno na przyjęcia, jak i zwykłe obiady. Pomysł podpatrzyłam na Kwestii Smaku, wykonanie jest moją inwencją. 

Składniki (ok. 20 małych gołąbków):
- 500 g mięsa mielonego,
- 1 średniej wielkości cebula,
- 1-2 ząbki czosnku,
- 1/2 czerwonej papryki,
- 1 jajko,
- 1 mała bułka namoczona w wodzie,
- przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra,
- 1 duży bakłażan,
- do przyprawienia: sól, bazylia, oregano, czosnek,
- odrobina oleju rzepakowego,
- sos pomidorowy wg przepisu.

Rozpoczynamy od przygotowania bakłażana: myjemy, kroimy na cienkie pasy (wzdłuż, o całej szerokości). Z obu stron nacieramy solą, odstawiamy na 20 min. Po tym czasie opłukujemy wodą z soli, wycieramy do sucha ręcznikiem papierowym. Lekko posypujemy bazylią, oregano i czosnkiem. Patelnię grillową lekko smarujemy olejem, układamy przyprawione plastry bakłażana. Grillujemy z obu stron do momentu pojawienia się złotych pasów. Układamy na talerzu do ostudzenia.
W tym czasie mięso wkładamy do miski, dodajemy: posiekaną w drobniutką kostkę cebulę, posiekaną w taką samą kosteczkę paprykę, przeciśnięte ząbki czosnku, jajko, odciśniętą z wody bułkę, przyprawy. Wszystko mieszamy.
Formujemy z mięsa małe pulpeciki, zawijamy starannie grillowanymi bakłażanami.
Sos przygotowujemy zgodnie z przepisem. Połowę wylewamy na dno naczynia do zapiekania, na nim układamy roladki. Zalewamy pozostałym sosem. Wstawiamy do rogrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 30 min. Smacznego!

Komentarze

  1. I znów coś ciekawego prezentujesz :) Zawsze to jakaś odmiana. Warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam jeszcze,ale wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być pyszne! A ja nigdy nie jadłam bakłażana ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam zamiar od dłuższego czasu - szkoda tylko, że mąż mnie skutecznie blokuje bo nie lubi bakłażana :/ Muszę jednak go tak przygotować, aby się skusił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znając Ciebie, zrobisz to tak smacznie, że Twój mąż pokocha bakłażany :)

      Usuń
  5. No no... jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. woowww to mnie zatkało:) i powiem ci szczerze, że gdybym miała składniki już bym była w kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  7. bakłażan i mięso mielone super do siebie pasują, a ten sposób przyrządzenia rewelacja!
    bardzo efektowne

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!