Przejdź do głównej zawartości

Nalewka czereśniowa na wódce

O czereśniowej nalewce słyszałam wiele, jednak nigdy szczególnie nie lubiłam przyrządzania domowych nalewek. W tym roku (za sprawą nalewki miętowej) postanowiłam trochę poeksperymentować i zrobiłam kilka buteleczek. Wybrałam te, które zbierały najwięcej pochlebnych opinii na różnych blogach, gdyż wielkiego doświadczenia w tej materii nie posiadam. Miętowa wyszła przepyszna, co bardzo mnie zmotywowało. Czereśniowa również, więc czuję jeszcze większą motywację. Teraz czekam na czereśniową na rumie - ta ponoć jest najlepsza. Wkrótce przepis :)


Źródło przepisu
Składniki (ja robiłam z mniejszej porcji, a szkoda :)):
- 1 kg czereśni (dałam z pestkami),
- 400 g cukru,
- 1 l dowolnej wódki (czystej),
- sok z 1 cytryny.

Przygotowanie dzieli się na 3 etapy, rozłożone w czasie; wykonujemy po kolei:
1. dzień: czereśnie dokładnie myjemy, pozbawiamy ogonków. Umieszczamy w dużym słoju lub szklanym naczyniu z pokrywką, zalewamy wódką. Zostawiamy na 4 tygodnie.
Po 4 tygodniach: przelewamy nalewkę przez sitko. Wódkę umieszczamy w słoju, owoce w drugim. Do wódki dodajemy sok z cytryny, owoce zasypujemy cukrem. Zostawiamy na tydzień.
Po tygodniu: powstały sok (w słoiku z czereśniami i cukrem) dodajemy do słoja z wódką i sokiem z cytryny. Najlepiej ze słoika przecedzić płyn do butelek. Zostawiamy na 3 miesiące w ciemnym miejscu. Smacznego!


Komentarze

  1. Czereśniowej jeszcze nie próbowałam ale wszystko co czereśniowe mi smakuje więc za tą nalewkę też się zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam wszystko, co czereśniowe, dlatego ta nalewka szczególnie przypadła mi do gustu :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię robić nalewki, ale czereśniowej jeszcze nie robiłam, muszę to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaku czereśniowej byłabym bardzo ciekawa. Niestety, trzeba poczekać do przyszłego roku. Za to w tym sezonie nastawiłam 5 innych naleweczek:-)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki zapas to prawdziwy skarb! :) U mnie skromne 3 :)

      Usuń
  4. z pewnością niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zrobiłabym taką nalewkę. Zrobię, ale dopiero w przyszłym roku. Zapiszę sobie przepis, bo mnie zaintrygowały te czereśnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nalewka smakuje doskonale, zachęcam do zrobienia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Chętnie bym wpadła na kielonka :) Bardzo lubię domowe nalewki, a czereśniowej jeszcze nie próbowałam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czereśniówki nie robiłam... ale robię teraz wiśniówkę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest mega!!!pilam kiedys,choc sama nie robilam jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem w trakcie robienia. Tej i kilku innych. Bananową zrobiłam, robię wiśniową, porzeczkową, jagodową, truskawkową i malinową :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa