Przejdź do głównej zawartości

Ciasto marchewkowe

W powietrzu coraz bardziej czuć jesień, nie tylko pod względem ochłodzenia. Szczerze mówiąc, uwielbiam takie przejściówki, kiedy lato zmienia się w zimę i odwrotnie. Wiosną kocham świat budzący się na nowo, zapach świeżych warzyw, promienie słońca. Jesienią - klimatyczne wieczory, rozgrzewające dania, zapach papryki i dyni, deszcz... Dzisiejszy przepis jest typowy dla jesieni - aromatyczny i idealnie wpisujący się w jej kolory. Ciasto jest wilgotne, przepyszne i można je zrobić zawsze, kiedy w lodówce jest marchewka :) Przepis znalazłam u Elexis, dodałam kilka zmian. Bardzo polecam :)



Składniki (na standardową keksówkę):
- 4 jajka,
- szczypta soli,
- 1 szklanka cukru + 1/2 szklanki brązowego cukru (można dodać 1,5 szklanki cukru białego, ale polecam dodatek brązowego),
- 2/3 szklanki oleju,
- 2 szklanki mąki pszennej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 2 łyżeczki cynamonu (lub przyprawy do szarlotki/korzennej),
- 3 szklanki drobno startej marchewki,
- 2 łyżeczki nalewki porzeczkowej (można zastąpić rumem).

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę (białka). Gdy tylko się spienią, dodajemy szczyptę soli, ubijamy dalej. Dodajemy cukier - powoli, partiami. Na koniec żółtka, nie przerywając ubijania, a następnie olej. Mikser wyłączamy, dodajemy marchew oraz przesianą mąkę, przyprawę/cynamon, proszek do pieczenia i sodę. Mieszamy za pomocą łyżki - bardzo delikatnie. Na koniec dodajemy nalewkę, mieszamy. Gotową masę wylewamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni, pieczemy do suchego patyczka (ok. 60-70 minut). Smacznego!


Komentarze

  1. Bardzo zachęcający wypiek, na pewno piękny, korzenny aromat unosił się po całym domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto upiec, chociażby dla tego aromatu! :)

      Usuń
  2. Uwielbiam ;D Moje ulubione ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie także jest w czołówce ulubionych! :)

      Usuń
  3. kocham marchewkowe ciacha:) pięknie ci urosło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie opadło nawet troszeczkę :)

      Usuń
  4. Uwielbiam ciasto marchewkowe! Bardzo często piekę, bo jest proste w przygotowaniu, a smakiem dorównuje mega wypiekom. Aż zaraz polecę po marchewkę i upiekę je :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Marchewkowe to mój number I. Najlepsze z kremem z serka philadelphia:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie myślałam nad jakimś kremem :) Dzięki za inspirację, z pewnością wypróbuję :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię marchewkowe:)Słyszałam o wersji z kremem,ale nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kremem będzie u mnie następnym razem :)

      Usuń
  7. wstyd się przyznać ale jeszcze nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego, wygląda bardzo apetycznie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie powinnaś nadrobić :) Warto!

      Usuń
  8. Nie jestem fanką warzyw w słodyczach, ale takie ciasto bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, ale ostatnio coraz bardziej mnie przekonują :)

      Usuń
  9. Jedne z moich ulubionych :) Wszyscy znajomi o nie proszą jak idę w odwiedziny :) Polecam dać w środek orzechy - znacznie zyskuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam dodać i orzechy, i rodzynki, ale jak na złość nie miałam :)

      Usuń
  10. uwielbiam :) aż nabrałam ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wygląda Twoje ciasto. Uwielbiam ciasto marchewkowe. Chyba je zrobię, bo po powrocie z wakacji, brakuje mi podobnych deserów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszniutkie jest to ciasto i bardzo proste muszę je też zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa