poniedziałek, 22 lipca 2013

Ryba w ananasie

Szczególną fanką ryb nigdy nie byłam. Jako dziecko ograniczałam się wyłącznie do piątkowego rytuału, który wówczas wydawał mi się absolutnie zbędny. Jedyne, co prawdziwie lubiłam to paluszki rybne, ale co tak naprawdę w nich było pozostawię w błogiej nieświadomości. Ostatnio nastąpił pewien przełom rybny - zaczynają mi smakować. A organizm jest cwany i domaga się ich coraz bardziej. Przepis, który dziś dla Was mam totalnie mnie zachwycił. Ryba z takimi dodatkami smakuje doskonale. Po raz pierwszy jadłam ją u Lucy - jadłam i jadłam, o mało nie pękłam. Poprosiłam o przepis, a w pakiecie dostałam przepis, gotową rybę i jeszcze miłe towarzystwo :)Od kiedy mam przepis, robię ją naprawdę często... i ciągle o niej myślę :)


Składniki (z podanych wychodzi duża porcja; na mniejszy apetyt radzę zmniejszyć o połowę):
- 800 g ryby (u mnie tilapia - polecam),
- 2 duże marchewki,
- 1 łyżka oleju do smażenia,
- 2 szklanki rosołu (lub wody z domowymi kostkami rosołowymi),
- 6 ząbków czosnku,
- 1 puszka ananasa,
- 1 słoik (litrowy) papryki konserwowej (u mnie z TEGO przepisu),
- 6 łyżek sosu sojowego,
- 4 łyżki octu winnego,
- 2 łyżki kremu balsamicznego (można zastąpić octem winnym),
- 7 łyżek cukru,
- 1 łyżeczka curry,
- sól, pieprz do smaku,
- mąka ziemniaczana do zagęszczenia,
- ciasto do ryby: 4 jajka, 4 łyżki mąki pszennej, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, 3/4 łyżeczki soli, 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia,
- olej do smażenia ryby.

Składniki na ciasto do ryby ubijamy w mikserze. Wyłączamy, do miski wrzucamy kawałki ryby i dokładnie obtaczamy. Smażymy na oleju, odsączamy na ręczniku papierowym, zostawiamy.
W garnku (lub wysokiej patelni) podsmażamy na łyżce oleju obrane i starte na tarce (może być o dużych oczkach) marchewki. Dodajemy przeciśnięte ząbki czosnku. Po kilku minutach dodajemy 2 szklanki rosołu, dusimy. Ananasy kroimy na mniejsze kawałki, paprykę na cienkie paseczki. Dodajemy do sosu. Dusimy ok. 10-15 minut. Po tym czasie dodajemy ocet winny, krem balsamiczny, sos sojowy, curry, cukier. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Zagęszczamy mąką ziemniaczaną. Gotowy sos zostawiamy do przestudzenia.
Przygotowujemy naczynie, w którym będziemy podawać rybę. Układamy w nim rybę i sos warstwami (muszą być przestudzone). Wstawiamy do lodówki, by smaki się połączyły. Podajemy. Smacznego! :)

28 komentarzy:

  1. Kiedyś było to dla mnie przedziwne połączenie ale dzisiaj wiem, że jest genialne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenie składników jest genialne w każdym calu! :)

      Usuń
  2. ojej jakie smakowite połączenie:) jestem ciekawa tego smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak z pewnością Cię zaskoczy, Antenko. Pozytywnie, rzecz jasna!

      Usuń
  3. to musi być pyszne :D chyba trzeba sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi nieźle smakować:)jeszcze takiej nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, nie będziesz żałować!

      Usuń
  5. ojej, ale ciekawe danie! ryba w ananasie, podoba mi się, coś zupełnie innego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje naprawdę znakomicie. Polecam!

      Usuń
  6. Już wiem, że to danie bardzo by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej zachęcam do zrobienia :)

      Usuń
  7. bardzo lubię połączenie ryb z ananasem, podobnie jak kurczaka...dla mnie jest to idealne zestawienie, uważam, że ananas wyciąga smak mięsa, tudzież ryby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, zdecydowanie się zgadzam. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ooo w końcu doczekałam się u Ciebie rybki! :))) Uwielbiam je! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej był przepis na rybę w ketchupie ;) Ale z pewnością będzie ich więcej!

      Usuń
  9. Czyli rybka w słodko-kwaśnym? Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kocham rybki!
    taka na pewno też zrobie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Do tej pory robiłam rybę w brzoskwiniach, ale Twój przepis bardzo mi się spodobał! Z pewnością wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W brzoskwiniach? Znajdę u Ciebie ten przepis? Brzmi fantastycznie!

      Usuń
  12. Ciekawa jestem smaku .Ryba i ananas ? Z chęcią bym spróbowała ,żeby zaspokoic ciekawośc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, połączenie jest rewelacyjne :)

      Usuń
  13. Intrygujące połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  14. mnie się już przejadła, teraz kombinuję z cukinią, komosą, szpinakiem i dodatkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombinuj, kombinuj! Przyjadę po przepis ;)
      :**

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj