Przejdź do głównej zawartości

Obłędny sernik z mascarpone

Jeśli mam polecać sernik, to zdecydowanie ten. Nie jest typowy, bo w swoim składzie ma mascarpone zamiast twarogu. Z całą pewnością będzie u nas jeszcze z milion razy - smakuje absolutnie obłędnie. Uwierzcie mi - wiedząc, że jest w lodówce, ciężko przejść obok niej bez zjedzenia kolejnego kawałka. Smakiem przypomina trufle - jest kremowy, rozpływający się w ustach. Ani trochę nie jest mulący. Z każdym dniem coraz bardziej zyskuje na smaku. Przepis znalazłam na Moich Wypiekach, od siebie dodałam drobne zmiany.

Składniki:
- 500 g mascarpone,
- 100 g gorzkiej czekolady,
- 100 g białej czekolady,
- 120 g cukru,
- 2 łyżki mąki pszennej,
- 150 ml śmietany 30%,
- 4 jajka,
- 2 łyżki likieru kawowego,
- spód: 120 g ciastek digestive (miałam pełnoziarniste), 70 g płatków migdałowych, 40 g masła.

Przygotowanie rozpoczynamy od spodu: ciastka kruszymy (można ręką lub blenderem), migdały drobno siekamy. Łączymy z miękkim masłem - wyrabiamy jednolitą masę. Wykładamy nią spód tortownicy (o średnicy 21-23 cm). Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy 10 minut. Po tym czasie tortownicę wyjmujemy z piekarnika i zmniejszamy temp. na 175 stopni.
Kremówkę podgrzewamy w garnku, dodajemy czekolady. Ogień powinien być mały. Cały czas mieszamy, do całkowitego połączenia czekolad ze śmietaną. Wyłączamy gaz, garnek zostawiamy (masa nie powinna się zagotować - czekolady rozpuszczą się bardzo szybko, gdy tylko śmietana będzie odpowiednio gorąca).
W misie miksera ubijamy mascarpone, cukier, mąkę, jajka (w całości - bez oddzielania białek od żółtek), likier. Gdy masa będzie jednolita, wlewamy gorącą masę czekoladowo-śmietanową. Miksujemy do momentu połączenia składników. Gotową masę przelewamy na podpieczony spód w tortownicy. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika, pieczemy ok. 50-60 minut. Środek powinien być ścięty - nie ma sensu wbijać patyczka w celu sprawdzenia, gdyż nie będzie suchy. Studzimy w lekko uchylonym piekarniku. Gdy będzie zimny, wstawiamy do lodówki na 12 godzin. Sernik z całą pewnością opadnie.
Podajemy z ulubionymi owocami lub sam. Smacznego!


Komentarze

  1. obłędny serniczek i obłędne zdjęcia:)
    porywam i zajadam bez zastanowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędny w każdym calu:)patrzę,podziwiam,aż mam ochotę porwać kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O też już mam ten sernik zaliczony, choć ja mniej kreatywna i nie wprowadziłam do przepisu żadnych zmian ;) Smaczny, ale ja jednak jestem większą fanką tradycyjnego, polskiego sernika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem nim zachwycona! Mąż też, mimo, że uwielbia tradycyjne serniki :)

      Usuń
  4. jestem wielką fanką serników! super wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do niedawna nie byłam, ale jak widać to ulega zmianie :))

      Usuń
  5. Faktycznie obłędny! Jaka szkoda, żem na diecie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz sobie zrobić mały odpuścik, dam Ci na to usprawiedliwienie ;)

      Usuń
  6. Grzechem byłoby przejść obojętnie obok takiego serniczka^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Obok niego nie da się przejść obojętnie! Ciągle do mnie mówił z lodówki ;)

      Usuń
  7. Hey ..
    Nice post..
    Would you like to follow each other..!!!
    Keep in touch
    www.beingbeautifulandpretty.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hey! I'd like to. Nice to have you here.
      Greetings

      Usuń
  8. Uwielbiam serniki na mascarpone :D Pycha są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja totalnie zakochałam się w tym smaku!

      Usuń
  9. Znam ten serniczek i mogę potwierdzić, że jest naprawdę rewelacyjny.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jeszcze jego białej wersji... pewnie wkrótce przetestuję :)

      Usuń
  10. prosty przepis, nawet, mogę spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też robiłam to ciasto ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha:) pozdrawiam. http:// manufakturaciastek.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!