Przejdź do głównej zawartości

Lody kawowe - bez maszynki, bez jajek, ekspresowe w wykonaniu

Gdybym wiedziała wcześniej, że tak pyszne lody można wykonać bez użycia specjalnych sprzętów, z pewnością nasza zamrażarka pękałaby w szwach... byłyby w niej lody o wszystkich kolorach tęczy! Teraz, kiedy już wiem, codziennie mam w planach inne smaki i od nadmiaru inspiracji aż nie potrafię się zdecydować :). Zwykle przygotowanie lodów kojarzyło mi się z użyciem surowych jajek, a w tej kwestii jestem szczególnie ostrożna. W związku z tym nie porywałam się na ten deser, do momentu odnalezienia przepisu, który jest dla mnie prawdziwą perłą. Lody są przepyszne, bez żadnych kryształków, bez żadnego mieszania w trakcie zamrażania, bez zastosowania specjalnej maszyny. Wystarczy zwykły mikser, dobre ubicie składników, a całość zajmuje tylko 10 minut. Jeszcze Was nie przekonałam? Zasadniczą motywacją był prezent imieninowy od Elexis - genialne foremki silikonowe do lodów! :)


Składniki (na standardowe plastikowe pudełeczko do lodów + 4 lody na patyku):
- 300 ml śmietany 30-36%,
- 400 ml mleka skondensowanego niesłodzonego,
- 4-5 łyżek cukru pudru,
- 3 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej zaparzone w 100 ml wrzątku (i ostudzone).

Śmietanę (koniecznie dobrze schłodzoną) ubijamy w jednej misce, na sztywno. Pod koniec dodajemy cukier puder. W osobnej misce ubijamy na pianę mleko (koniecznie dobrze schłodzone). Kawę zaparzamy we wrzątku, studzimy. Zawartość obu misek łączymy (ja użyłam w tym celu miksera na najniższych obrotach). Dodajemy 5 łyżek zimnej kawy (ja dodałam mniej, przez co lody były bardziej o smaku cappuccino). Umieszczamy w odpowiednich foremkach lub zwykłym pojemniku po lodach. Wierzch ozdabiamy pozostałą kawą (polewamy fantazyjnie). Wstawiamy do zamrażarki na kilka godzin. Przed podaniem należy wyjąć na ok. 10 minut - będzie łatwiej nakładać i jeść. Smacznego! :)


Komentarze

  1. Co do jajek też jestem bardzo ostrożna, twój przepis zapisuję :) Chętnie skorzystam z pomysłu, mój dzieciak uwielbia lody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, smakują naprawdę fantastycznie!

      Usuń
  2. fantastyczne:)
    oj ślinka mi cieknie na ten widok!

    OdpowiedzUsuń
  3. To mi się podoba! Pewnie można by je zrobić i o innym smaku, jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast kawy można dodać wszystko, na co aktualnie jest ochota :) Na przykład zmiksowane owoce, karmel, czekoladę, napar z mięty... Smacznego!

      Usuń
  4. Ja się od baaaardzo dawna zabieram zrobić lody,ale...surowe jajka mnie zniechęcają,tłumaczę sobie,że jednak w maszynce wychodzą lepsze,że się nie udadzą itd.Ale czuję się zachęcona Twoim postem i dziś będę robić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam identycznie :) Od kiedy spróbowałam z tego przepisu, kupnych lodów już nie jadamy :)

      Usuń
    2. Już się mrożą-a ja w ramach sprawdzania stopnia zamrażania chodzę i podjadam hahaha

      Usuń
  5. Aaaaaa idę na zakupy, lodów mi się chce. Wymyśliłam sobie mango i miętę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie miętowe mi się dziś marzą... A z dodatkiem mango będzie idealnie :)

      Usuń
  6. ile dobroci...i fakt, przepis banalny, bez kombinowania, narzędzi i całego smolenia się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prostota przepisu jest strasznie kusząca, a po zjedzeniu pierwszej partii chciałoby się następnej ;)

      Usuń
  7. Genialne w swej prostocie, no i co nie pozostaje bez znaczenia: sa KAWOWE!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że są kawowe, to ich OGROMNY atut :)

      Usuń
  8. Mi tam surowe jajka nie przeszkadzają, ale Twój przepis wypróbuję z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny przepis:) na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis jest genialny - cieszę się, że go znalazłam :)

      Usuń
  10. Cieszę się, że foremki się przydały:) Lody wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Są śliczne! Mniaaam przydałby mi się taki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremki polecam - są rewelacyjne! I patyczki w zestawie :)

      Usuń
  12. Litości! ;) Mniam, ja dziś zrobiłam waniliowe i w ramach odpoczynku od odchudzania wyduldałam mrożoną kawę z owymi lodami i bitą śmietaną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odchudzaniu trzeba czasami dać odpocząć ;) Tak mnie kusiłaś kawą mrożoną, że nie mogłam się oprzeć ;)

      Usuń
  13. No i wpadłam w lodowe szaleństwo! Tak mi się ich chce.Gdybym miała składniki zrobiłabym już dziś, niestety pech - mleka kondensowanego brak. Nic to, jutro rano też mogę zrobić :) Szalenie mi się ten przepis podoba i nawet mam foremki do lodów :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że smakowały! :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  14. też nie mam maszynki, przekonałaś mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja już mam kolejne smakowe na koncie, na bazie mleka i śmietanki :) bardzo się cieszę, że Ci również smakowały i pozdrawiam serdecznie z Polanicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przepis :)
      Pozdrawiam!!!!

      Usuń
  16. mniami! mogę jednego? chociaż takiego na patyku?:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super sprawa :) ja właśnie obmyślam jakie zrobić. Bo mam ochotę na krówkowe ale hmm z mlekiem skondensowanym i krówkami wyjdzie mega słodkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować, ale radzę zmniejszyć ilość cukru, albo w ogóle pominąć :)

      Usuń
  18. Świetny przepis, na pewno zrobię a co najważniejsze bo bez jajek :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!