Przejdź do głównej zawartości

Kremowa zupa pomidorowa z lubczykiem i mozzarellą

Truskawki pochłonęły mnie tak bardzo, że zupełnie zabrakło mi pomysłu na obiad. Szybki przegląd szafki rozbudził we mnie apetyt na zupę pomidorową. Tym razem miałam ochotę na trochę inną wersję i postanowiłam nieco urozmaicić ulubiony przepis. Lubczyk dodaje zupie niesamowitego aromatu, a mozzarella sprawia, że pokochają ją miłośnicy spaghetti. Zobaczcie, co dobrego z tego wyszło...


Składniki:
- 3 puszki pomidorów,
- 2 średniej wielkości cebule,
- 3 ząbki czosnku,
- świeży lubczyk (u mnie ok. 5 średnich listków),
- mozzarella,
- przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, bazylia, oregano, cukier,
- wcześniej ugotowany bulion lub domowe kostki rosołowe,
- olej do smażenia,
- dodatkowo: makaron.

Bulion podgrzewamy, w tym samym czasie na patelni z odrobiną oliwy podsmażamy posiekaną cebulę i przeciśnięte ząbki czosnku. Gdy się zeszklą, dodajemy pomidory z puszki oraz lubczyk. Dusimy przez ok. 10-12 minut. Po tym czasie przyprawiamy, a następnie miksujemy blenderem na gładki krem (razem z lubczykiem). Całość dodajemy do gorącego bulionu, mieszamy. Jeśli nie macie domowych kostek rosołowych ani bulionu, można po prostu dolać wodę. Na koniec doprawiamy do smaku przyprawami, dodajemy trochę mozzarelli (startej). Mieszamy. Podajemy z makaronem i świeżo posypaną startą mozzarellą. Smacznego!

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. A jak się w niej ząbki zatopi, to ciężko się oderwać! :)

      Usuń
  2. wpraszam się na taka zupkę!pychota:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! Znajdzie się i deser ;)

      Usuń
  3. Toż to pomidorowa a'la pizza! Dzi ma fajne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co racja,to racja-Dzi ma bardzo fajne pomysły:)pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Patysko, Ty to masz głowę! Nie wpadłam na taką nazwę!
      Dzięki, dziewczyny :)

      Usuń
  4. serio bardzo dawno nie jadłam pomidorowej... a przecież kiedyś to była tak kultowa zupa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas to obowiązkowa pozycja w każdym tygodniu ;) Głównie z powodów zdrowotnych - muszę stale uzupełniać niedobory potasu. Poza tym, a nawet przede wszystkim kochamy ją najbardziej ze wszystkich zup!

      Usuń
  5. Ooo mniam! Mozzarella w pomidorowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To połączenie zostaje u nas na stałe! :)

      Usuń
  6. Aż wyczuwam ten aromat! :) Bajka!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki :)
    Przy moim braku doświadczenia każde miłe słowo motywuję :)
    Myślę nawet, że takie kalafiorowe pure pasowałoby do Twojej zupki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na Twoje przepisy, widzę ogrom doświadczenia i niesamowity talent!
      :**

      Usuń
  8. Wygląda pysznie! Ja dodaję lubczyk do bulionu, ale bezpośrednio do pomidorówki jeszcze nie dawałam - bardzo fajny pomysł, chętnie wykorzystam bo mam cały krzak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do bulionu też dodaję, jeśli oczywiście mam. A niedługo będę mieć swój własny krzaczek :D Tylko nie wiem, czy mi się uchowa na balkonie

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji