Przejdź do głównej zawartości

Surówka z truskawkami

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji spróbować jak smakują truskawki w surówce, radzę czym prędzej to zrobić. W zestawieniu z dressingiem na bazie kremu balsamicznego smakują wyśmienicie. Przyznam, że ja sama próbowałam tego połączenia po raz pierwszy, i co najciekawsze swoją kompozycję przedstawiłam na warsztatach z Oleofarm. Sama nie wiem, skąd taka propozycja przyszła mi na myśl. Dużo czytałam o tym, jak doskonale smakują truskawki z kremem balsamicznym. Intuicja mnie nie zawiodła - surówka jest naprawdę wyśmienita. Zdjęcia pochodzą z wyżej wspomnianych warsztatów. Prezentuję je dzięki uprzejmości Asi z bloga Smacznie z Joanną, której serdecznie dziękuję za uwiecznienie moich surówek na zdjęciach :)

 Składniki:
- roszponka (duża garść),
- 4-5 truskawek,
- 4 pomidory koktajlowe,
- kawałek mozzarelli (można zastąpić fetą),
- czarne oliwki do dekoracji (1-2 sztuki),
- dressing: olej z pestek winogron Oleofarm (3-4 łyżki), krem balsamiczny (ok. 2 łyżki), sok z cytryny (1 łyżeczka), sól, pieprz.

Roszponkę myjemy, osuszamy, układamy na talerzu. Pomidorki myjemy, kroimy na pół, podobnie truskawki. Mozzarellę kroimy w kostkę, oliwki w cienkie plasterki. Wszystko układamy na roszponce. Przygotowujemy dressing z podanych składników, polewamy wierzch surówki. Talerz dekorujemy kawałkami truskawek oraz kremem balsamicznym. Smacznego!


Komentarze

  1. Ach pamiętam, pamiętam ja tę sałatkę!:-) Nie dość, że przepyszna, to jeszcze cudnie podana....

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, jakie pyszności tam się odbywały! :) Szkoda, że nie mogłam wpaść :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję! Poznałam mnóstwo fantastycznych osób! Ale nam się uda następnym razem :)

      Usuń
  3. Pyszne zestawienie, a zamiennik mozzarelli na fetę całkowicie zmienia smak
    Buziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale jedna i druga wersja smakuje dobrze - próbowałam :)
      :**

      Usuń
  4. Bo truskawki w połączeniu z serem dają niesamowity smak! ;) Najbardziej lubię je w połączeniu z gorgonzolą. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja surówka truskawkowa była przepyszna! Z gorgonzolą nie robiłam, dzięki za info :)
      Buziaki

      Usuń
  5. Słyszałam o takich smakach,ale jak dotąd,nie robiłam.Sałątka podana jak w najlepszej restauracji,a to dodatkowy plus,żeby spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Przyznam, że to połączenie poznałam dopiero podczas warsztatów, kiedy przygotowałam swoją sałatkę oraz kosztowałam innych. Totalnie zakochałam się w tym smaku :)

      Usuń
  6. truskawki fajnie smakują w zielonych sałatkach, uwielbiam je z rukolą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rukolą smakują obłędnie! Tak mi zasmakowało to połączenie, że dziś robię powtórkę ;)

      Usuń
  7. Ja też nie mogłam być, ale warsztaty chyba były fajne? Świetna sałatka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda! Byłaby okazja do poznania się osobiście!
      Warsztaty były fantastyczne, z resztą wkrótce pojawi się relacja na blogu :)

      Usuń
  8. Lista składników jest taka, że nie ma wątpliwości, że to przepyszna sałatka :)
    Na dodatek tak pięknie podana! :) Wygląda jak milion dolarów :D
    Tymczasem ja wróciłam ze szpitala i chwalę się swoją pierwszą tartą :) Zapraszam dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Nie pogniewałabym się, gdyby zamiast sałatki leżał na talerzu milion dolarów ;)
      Wizytę odbyłam, z resztą bardzo udaną :) Tarta jest cudowna, no i cieszę się z Twojego powrotu.

      Usuń
  9. Ale pięknie podane, aż chce się zjeść. Szkoda, że nie mam takiego zmysłu artystycznego, żeby tak ładnie podawać dania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Aaa tam zmysł, machnęłam tu i tam i powstało coś na wzór apgrejdowanego Zorro ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Dzękuję za życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. :) Proszę bardzo - polecam się na przyszłość :)
    Mnie również było miło Cię poznać i spotkać. A sałatki były przepyszne.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam połączenie octu balsamicznego i truskawek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności ! :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda fantastycznie i przesmacznie :) Muszę przyznać, że jeszcze nie mieszałam pomidorów z truskawkami ale chyba zacznę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobilam pychota!!!! Dalabym jeszcze grilowanego kurczaka ❤����

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobilam pychota!!!! Dalabym jeszcze grilowanego kurczaka ❤����

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji