Przejdź do głównej zawartości

Pizza na cienkim cieście... francuskim!

Zazwyczaj króluje u nas pizza na grubym spodzie - ze sprawdzonego przepisu. Od kiedy go odkryłam, nie próbowałam żadnego innego. Tym razem zaszła potrzeba wykorzystania tego, co za chwilę może się zepsuć. Przyszedł mi do głowy pomysł, który okazał się absolutnym hitem. Te same składniki na pizzę, ale zupełnie inaczej przygotowane w połączeniu z ciastem francuskim smakowały wybornie. Musicie spróbować! :)

Składniki:
- ciasto francuskie - dopasowane rozmiarem do formy (u mnie forma na tartę),
- ok. 350 g pieczarek,
- 2 łyżki serka topionego (dowolny smak),
- 1 mała cebula,
- 1 pomidor,
- kilka pomidorów koktajlowych,
- 5-6 plasterków dowolnej szynki,
- starty ser żółty,
- ketchup - do posmarowania spodu,
- sól, pieprz, oregano, bazylia.



Pieczarki myjemy, ścieramy na tarce z dużymi oczkami, umieszczamy w garnku. Gotujemy do momentu odparowania wody. W połowie gotowania dodajemy drobno posiekaną cebulkę. Gdy woda całkowicie odparuje, kuchenkę wyłączamy, dodajemy serek, sól i pieprz (do smaku). Mieszamy i zostawiamy do przestudzenia.
Szynkę kroimy w kostkę. Pomidora obieramy, kroimy w kostkę. Pomidorki koktajlowe myjemy, kroimy na pół. Ser ścieramy na tarce z dużymi oczkami.
Ciasto dopasowujemy do formy (powinno być trochę większe od formy). Spód i boki smarujemy ketchupem (niezbyt grubo). Równomiernie rozkładamy pieczarki, na nich szynkę, oraz pomidory. Wierzch posypujemy bazylią i oregano, a następnie serem. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, pieczemy do zarumienienia brzegów (ok. 20-30 min.). Smacznego!



Komentarze

  1. Ja akurat wielbicielka ultracienkiego ciasta pizzowego ;) A Twoja pizza, czy raczej tarta - pyszności, też taką sobie czasem robimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam tak smakuje pizza na grubym cieście, że nigdy nie robiłam na cienkim ;) Mimo wszystko mam ją w planach :)

      Usuń
  2. o ja... ale to musi być pyszne! ;D

    oj bym kawałek pochłonęla! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka prosta a taka pyszna!:-) Uwielbiam taką pizzę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w dodatku ekspresowa w przygotowaniu :)

      Usuń
  4. a ja nie lubię ciast francuskich :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam pizzę na grubym cieście :)

      Usuń
  5. ależ mi się podoba twoja wersja pizzy:) do wypróbowania!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. francuska pizzerinka fajna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na francuskim piękę tylko quiche ze szpinakiem, ale wierzę, że i w takiej wersji jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Quiche ze szpinakiem do mnie przemawia! :)

      Usuń
  8. zabieram się od dawna za taką i ciągle coś innego po drodze :) pyszna musi być

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była, bo zdecydowanie za szybko zniknęła :)

      Usuń
  9. Na takim ciescie jeszcze nie jadlam-pyszna propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja tez jestem fanką cieniutkiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cienkie ciasto wciąż przede mną :)

      Usuń
  11. Pizze na francuskim pamiętam, ale mi bardziej smakuje na wrapsach :) Choć jak na czyszczenie lodówki obiad pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wrapsach nie robiłam, masz ją u siebie na blogu?

      Usuń
  12. Uwielbiam wszystkie- dosłownie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!