środa, 12 czerwca 2013

Muffinki z truskawkami i rabarbarem. Przepyszne!

Jeśli miałabym jednoznacznie wybrać ulubione muffinki, z pewnością byłby to ciężki orzech do zgryzienia. Nie przepadam za przeraźliwie słodkimi wypiekami (i do tej kategorii zdecydowanie nie należy beza - chyba, że dodamy do niej bardzo słodkie dodatki), ale nie jestem także zwolenniczką tych mało słodkich. Muffinki, które dziś Wam pokażę są dokładnie po środku tego opisu - idealnie słodkie, lekko kwaskowe za sprawą rabarbaru, jak dla mnie - absolutnie doskonałe. Nie korzystałam z żadnego przepisu, na żadnym się nie wzorowałam (jedynie na moich własnych). Jedynym wyznacznikiem była intuicja i ogromna miłość do muffinów, rabarbaru i truskawek. 
Składniki (na ok. 13 muffinów):
- 1 jajko,
- szczypta soli,
- 1/3 szklanki oleju,
- 3/4 szklanki mleka,
- 3 łyżki musu truskawkowego (może być także z przepisu na knedle lub po prostu zmiksowane truskawki z cukrem),
- niecałe 2 szklanki mąki pszennej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 2/3 szklanki cukru,
- garść truskawek,
- 1 łodyga rabarbaru,
- dodatkowo: cukier.

Rabarbar i truskawki (bez szypułek) myjemy, kroimy na mniejsze kawałki (truskawki na 4, rabarbar na centymetrowe lub mniejsze kawałki). Zasypujemy cukrem (ok. 2 łyżki), mieszamy, zostawiamy.
Przygotowujemy dwie miski. W jednej mieszamy składniki suche (mąka, proszek do pieczenia, cukier, sól), w drugiej mokre (jajko, olej, mleko, mus). Zawartość obu naczyń łączymy - krótko, do połączenia składników. Foremki na muffinki napełniamy ciastem do ok. 2/3 wysokości. Na wierzchu układamy owoce (zwracamy uwagę, by było po równo truskawek i rabarbaru w każdej). Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka (ok. 15 minut). Smacznego!


17 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie opisany smak :) Widać, że znasz się na rzeczy! Muffinki wyglądają przepysznie :)
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Dario :)
      To zdecydowanie nie kwestia znania się, tylko łasuchowania ;)

      Usuń
  2. Twoja intuicja wie, co dobre! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa tam intuicja! Po prostu straszny ze mnie łasuch! ;)

      Usuń
  3. Małe słodkie przyjemności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe-wielkie ;) Aż strach pomyśleć ile tam kalorii ;)

      Usuń
  4. głupio się przyznać ale jeszcze nie jadłam rabarbaru w tym sezonie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jeszcze czas na nadrobienie ;) U mnie większy wstyd, bo dopiero w tym sezonie zaczęłam go jeść :)

      Usuń
  5. Prawie zawsze łączę rabarbar z truskawkami :) uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jako nowa wielbicielka rabarbaru łączyłam go z truskawkami po raz pierwszy :) I bardzo mi ten duet przypadł do gustu!

      Usuń
  6. Mniam! Teraz mam akurat odwórcone ciasto rabarbarowe, ale jak się skończy to nie ma zmiłuj, piekę te muffinki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam odwróconego ciasta, ale od dawna się przymierzam ;)

      Usuń
  7. dobrze nadziane:)
    pozdrawiam i dziękuję Ci za kolejną! propozycję do akcji rabarbar :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj