Przejdź do głównej zawartości

Drożdżówki z truskawkami i serkiem homogenizowanym

Ostatnio było truskawkowo. I w jedzeniu, i w praniu. W lodówce, zamrażarce, piekarniku, na kuchni, w słoikach, a nawet w karafce. Nie wspomnę o podłodze, bo to już efekt uboczny. Liczy się końcowy, a on bardzo mnie cieszy: mamy truskawkowe zapasy na zimę, na za chwilę i na już. Te ostatnie mam zamiar Wam dziś przedstawić. Mili Państwo, drożdżówki z truskawkami i serkiem homogenizowanym. Przepis na ciasto już znacie, reszta to mój pomysł. Do zrobienia bułeczek zainspirowała mnie Kasia, którą miałam przyjemność poznać osobiście podczas warsztatów z Oleofarm. 

Składniki (na ok. 18 sztuk):
- 3/4 szklanki mleka,
- 20 g cukru z wanilią + 2 łyżki cukru zwykłego,
- 25 g świeżych drożdży,
- 2 żółtka,
- szczypta soli,
- 60 g rozpuszczonego masła,
- 2,5 szklanki przesianej mąki pszennej,
- 1 małe opakowanie serka homogenizowanego,
- truskawki,
- 2 białka lekko roztrzepane do posmarowania.

Drożdże rozkruszamy do miski, dodajemy cukier i ciepłe mleko. Mieszamy do połączenia, zostawiamy na chwilę. W tym czasie przesiewamy mąkę i przygotowujemy resztę składników.
Do mieszaniny dodajemy żółtka, sól, mieszamy. Dodajemy na przemian rozpuszczone masło i mąkę, ciągle mieszając. Ciasto przekładamy na blat, zagniatamy. Gdy będzie miękkie i elastyczne, rozwałkowujemy na placek o grubości ok. 1 cm (można nawet cieniej). Za pomocą szklanki wycinamy koła, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki przykrywamy ściereczką, zostawiamy na ok. godzinę do napuszenia.

Po upływie godziny w środku bułeczek robimy wgłębienie za pomocą mniejszej szklanki (dnem szklanki, delikatnie, by nie przerwać ciasta). Do środka nakładamy po łyżeczce serka oraz umyte, osuszone i pokrojone na kwałki truskawki. Boki smarujemy białkiem. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, pieczemy do zarumienienia (ok. 20 min.) Studzimy na kratce. Smacznego!


Komentarze

  1. Na pewno wypróbuję przez wakacje! :) Super!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :) Ale ponoć truskawki się kończą :(

      Usuń
  2. Ale apetycznie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, piekne Ci wyszły!:-))
    Miło jest być czyjąś inspiracją:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :)
      Buziaki

      Usuń
  4. Ale mniamuśnie wyglądają! Niom!

    OdpowiedzUsuń
  5. Po pierwsze to ukłony za dodanie posta o tak wczesnej porze-mam na co popatrzeć i do czego powstychać popijając kawę(piekłaś je w nocy?):)))A po drugie to drożdżówki są świetne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Spokojnie, w nocy nie piekłam :) Ostatnio weszło mi w nawyk pisanie postów wcześniej i ustawianie automatycznej publikacji :)
      :***

      Usuń
  6. musze ulec i zrobić drożdżówki!

    OdpowiedzUsuń
  7. O, a ja odkąd zobaczyłam jagody myślę o jagodziankach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z serkiem homogenizowanym? Koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, smakują naprawdę fantastycznie. Serek homogenizowany uwielbiam, więc postanowiłam przetestować ;)

      Usuń
  9. Super! Muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne drożdżówki ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj ależ apetycznie wyglądają, aż mam ochotę się poczęstować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częstuj się, jeszcze kilka zostało :)

      Usuń
  12. Oj nie ! Wychodzę ,bo normalnie skurcza jakiegoś dostałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D W takim razie zapraszam na bułeczkę i... soczek pomidorowy, by skurcz minął :D

      Usuń
  13. Buleczki wyszly przepyszne!!! Bardzo polecam ten przepis;) Magda#

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za komentarz. Pozdrawiam :)))

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!