wtorek, 25 czerwca 2013

Deser na upały, lepszy od najlepszych lodów!

Ten deser to moje największe odkrycie ostatnich miesięcy! Kiedy go zobaczyłam na blogu Food Cook Love, byłam absolutnie zauroczona i jednocześnie przekonana, że zrobię go niemal od razu. Tylko wtedy jeszcze nie spodziewałam się, że oprócz fantastycznej prezencji, smakuje tak, że z powodzeniem można poczuć niebo w gębie. Deser jest doskonały na upały. Polecam na przyjęcia dla dzieci, a także na letnie wieczory w miłym towarzystwie. Przepadniecie, zaręczam. 

Potrzebujemy:
- kilka bananów - w zależności od liczby osób (1 duży banan wystarczy na 2 'lody'),
- czekolada - u mnie z orzechami laskowymi (kilka kosteczek na 4 desery; czekolada może być dowolna - biała, mleczna, gorzka bądź z dodatkami),
- dowolna posypka lub wiórki kokosowe, orzechy, mogą być też drobno posiekane truskawki, poziomki, maliny, itp.,
- patyczki do lodów lub pałeczki do sushi.


Banany obieramy, duże dzielimy na pół, małe zostają w całości (oczywiście pozbywamy się czarnych końcówek). Delikatnie wbijamy patyczek/pałeczkę w sam środek banana (wzdłuż) tak, by się trzymał/-a. Wstawiamy do zamrażarki na min. 2 godziny.
Po 2 godzinach w kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę. Banany dekorujemy pojedynczo i dość zwinnie, gdyż po wyjęciu z zamrażarki i polaniu czekoladą będzie szybko zastygała. Natychmiast po polaniu czekoladą dekorujemy posypką (można zanurzyć całego banana lub tylko do połowy, jak u mnie). Podajemy. Smacznego! :)

17 komentarzy:

  1. Rzeczywiście oryginalny deser, a przy tym prosty do zrobienia i nie wymagający skomplikowanych składników.Świetna alternatywa dla tradycyjnych lodów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie nawet lepszy od lodów :) Pozdrawiam, miłego dnia! :)

      Usuń
  2. heheheh, ale fajne, dla dzieciaków byłby fun ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby tylko to nie były banany... ale widziałam gdzieś wersję z kiwi :) W każdym razie dzisiejszym wpisem przypomniałaś mi, że w czeluściach jednej z szaf mam zestaw do czekoladowego founde :D Moment dobry, bo truskawki teraz najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie możesz użyć kiwi, truskawek, bądź innych owoców. Ja niestety nie mam takiego zestawu, a tu sprawdziłby się doskonale!

      Usuń
  4. Pomysłowe,podoba mi się pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem nim zachwycona i cieszę się, że znalazłam ten przepis :)

      Usuń
  5. gdzieś widziałam podobne.
    podoba mi się taki deser :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam ten patent, najbardziej lubię arbuza (ale bez czekolady) :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj