Przejdź do głównej zawartości

Ciasto ucierane z rabarbarem i kruszonką

Ciasto, które za chwilę Wam przedstawię było dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Z powodu zbyt małej ilości masła, braku mleka i zastąpieniu go... wodą już przed włożeniem go do piekarnika uznałam, że nic dobrego z tego nie wyjdzie. Dla świętego spokoju postanowiłam jednak poczekać do końca pieczenia. Wyobraźcie sobie jak bardzo byłam zaskoczona, kiedy wyjęłam z piekarnika pulchne, pachnące i przepyszne ciasto, któremu absolutnie nic nie brakowało! Wypieki z rabarbarem są wyborne - jego kwaskowaty smak doskonale komponuje się ze słodką kruszonką. Zachęcam także do przeczytania o cennych właściwościach rabarbaru - w jednym z poprzednich postów
Inspiracja
 Składniki (na standardową keksówkę; z moimi zmianami):
- 110 g masła,
- 3 jajka,
- 1/2 łyżeczki soli,
- niecała szklanka cukru,
- 1 łyżeczka cukru z wanilią,
- 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej,
- niecała łyżeczka proszku do pieczenia,
- ok. 300 g rabarbaru,
- dodatkowo: 2 łyżki cukru,
- 2 łyżki wody - opcjonalnie, gdy ciasto będzie zbyt gęste,
- kruszonka: 90 g masła, 1/2 szklanki cukru, szczypta soli, niecała szklanka mąki pszennej.

Rozpoczynamy od przygotowania kruszonki: wszystkie składniki łączymy za pomocą widelca. Gotową kruszonkę wstawiamy do lodówki. Rabarbar myjemy, kroimy na centymetrowe kawałki, mieszamy z 2 łyżkami cukru oraz 1/4 szklanki mąki (mąkę odsypujemy z podanej 1 i 1/4 szklanki).
Miękkie masło ubijamy za pomocą miksera na puch. Nie przerywając miksowania, dodajemy cukier, cukier z wanilią, a następnie po jednym jajku. Mikser wyłączamy, dodajemy przesianą mąkę (pozostałą), sól i proszek. Delikatnie mieszamy za pomocą szpatułki. Gdy ciasto będzie zbyt gęste, dodajemy 2 łyżki wody i mieszamy. Gotową masę umieszczamy w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy wcześniej przygotowany rabarbar, posypujemy kruszonką. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, pieczemy do suchego patyczka (ok. 50-60 min.). Smacznego!


Komentarze

  1. Och, Dzi, wiem coś o tych bezmlecznych smakach ;)
    Ciasto super Ci wyszło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Patysko :)U mnie bezmlecznie wyszło przypadkiem, i nawet było smacznie. Jednak współczuję zakazu na co dzień :/

      Usuń
  2. coś dla mnie, pasjonatki rabarbaru:) pychota to ciacho, a moje właśnie się skończyło..:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh, moje ciasto też długo nie przerwało :/

      Usuń
  3. Zastanawia mnie jedno... Jak rozpuszczone masło ubić na puch? Nigdy mi się to nie udało... umiem ubić miękkie masło. Jakieś wskazówki proszę, bo zrobiłaś mi ochotę na to ciasto Ala-zołza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Oczywiście pisząc "rozpuszczone" miałam na myśli miękkie ;) Dzięki za uwagę, już poprawiam :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. nie nudzą mi się takie wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie ciasta - z tego co jest w domu, pyszne i pachnące :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z kruszonką ,a do tego proste- to coś dla mnie .No i apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się - rabarbar to idealny dodatek do ciast :) Twoje kusi ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. szybkie i pyszne ciacho!:)
    kojarzy mi się z domem..
    pozdrawiam i dziękuję za dodanie go do akcji rabarbar 2013!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji