Przejdź do głównej zawartości

Zupa-krem z białych szparagów

Macie pojęcie, że nigdy dotąd nie jadłam szparagów? Ile mnie ominęło! Wczoraj kupiłam je po raz pierwszy i od razu pomyślałam o ugotowaniu kremowej zupy. Pomysł okazał się bardzo dobry, a szparagi wyśmienite! Już myślę nad kolejnymi daniami z ich udziałem :) W pierwszej kolejności planuję poznać smak zielonych szparagów. A Wy, Drodzy Czytelnicy, które szparagi wolicie - białe, czy zielone? 

Inspiracja 
Składniki:
- bulion ugotowany na samych warzywach,
- pęczek białych szparagów,
- 3 ziemniaki,
- łyżka masła,
- 1 średniej wielkości cebula,
- przyprawy: sól, pieprz, cukier, lubczyk, majeranek,
- dodatkowo: czybata łyżka serka topionego śmietankowego.

Do przygotowania tej zupy najlepiej ugotować wcześniej bulion lub do wrzącej wody dodać domowe kostki rosołowe. Szparagi należy obrać za pomocą obieraczki, odciąć stwardniałe końce (ok. 2 cm) i główki (zachowujemy). Po umyciu dzielimy na mniejsze części i wrzucamy do gotującego się bulionu. Dodajemy łyżeczkę cukru, 1/2 łyżeczki soli i gotujemy ok. 10 minut. W tym czasie na łyżce masła podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę. Gdy się zeszkli, patelnię zdejmujemy z kuchenki i zostawiamy.
Po upływie ok. 10 minut do zupy wrzucamy obrane, umyte i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz podsmażoną cebulę. Gotujemy do miękkości warzyw.
Zawartość garnka miksujemy na gładki krem za pomocą blendera, najlepiej z dodatkiem serka topionego. Całość można przetrzeć przez sito, by w zupie nie pływały ewentualne włókna ze szparagów. Zupę ponownie zagotowujemy, wrzucamy odłożone na początku główki i gotujemy ok. 3-5 minut aż zmiękną. Na koniec doprawiamy do smaku lubczykiem, majerankiem, solą, pieprzem i cukrem. Smacznego!

Komentarze

  1. Bardzo apetyczna zupa z białych szparagów! Na bulionie zdecydowanie lepsza, bo jest jeszcze wersja na mleku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie taka wersja nie przejdzie ;)

      Usuń
  2. Ależ wiosenne pyszności tu prezentujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłaś szparagów? No nie wierzę... Musisz teraz nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pierwszy raz jadłam,gdy przygotowałam danie z łososia haha,nie jesteś więc sama:) Zupka wygląda na bardzo apetyczną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff, a już myślałam, że tylko ja nie jadłam dotąd szparagów! :)

      Usuń
  5. Jak najbardziej jestem entuzjastka takiej zupy-kremu. Pomysł na obiad wchodzi w zycie nawet dzis, bo widzialam rano biale szparagi w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja. Szybko i smacznie i zdrowo:-). Pozdrawiam. Arek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!