środa, 8 maja 2013

Sałatka warzywna lekko odmieniona

Sałatka warzywna pojawia się u nas bardzo często. Nigdy nie wyrzucam warzyw z rosołu - zazwyczaj robię z nich sałatkę, albo dodaję do mięsa na pierogi czy uszka. Zupełnie przypadkiem odkryłam jej nową wersję, gdy okazało się, że zamiast ogórków kiszonych mam w lodówce kanapkowe w zalewie słodko-kwaśnej. Okazuje się, że świetnie pasują do całości, a nawet tworzą jeszcze smaczniejszą całość. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, naprawdę warto!

Składniki:
- ugotowane warzywa z rosołu: marchew (najlepiej 2-3 sztuki), pietruszka (1-2), kawałek selera,
- 4 jajka ugotowane na twardo,
- 1 mały por (biała część),
- 2 jabłka,
- ogórki kanapkowe w zalewie słodko-kwaśnej (mogą być też musztardowe),
- puszka kukurydzy,
- sól, pieprz, cukier do smaku,
- 1-2 łyżeczki musztardy,
- majonez.

Warzywa (z rosołu oraz obrane jabłka) kroimy w drobną kostkę,  pora drobno siekamy. Jajka kroimy w kostkę, podobnie ogórki. Wszystkie składniki umieszczamy w misce (przygotowane warzywa, odsączoną z zalewy kukurydzę, musztardę), mieszamy, dodajemy majonez oraz przyprawiamy do smaku. Przed podaniem najlepiej schłodzić w lodówce. Smacznego!


Moi Drodzy, przy okazji zapraszam Was do korzystania z nowości na blogu:
  • Pod każdym przepisem pojawił się przycisk "Drukuj", po którego kliknięciu dowolny przepis można wydrukować (w całości , bądź wybraną część), zamienić na PDF i zapisać na swoim komputerze lub wysłać na dowolny adres mailowy;

  • Na stronie głównej pojawiła się karta "Przelicznik", która ułatwi Wam gotowanie i pieczenie bez zastosowania wagi kuchennej. Mam nadzieję, że nowe opcje przypadną Wam do gustu!!! :)

13 komentarzy:

  1. Fajna sałatka, ciekawa odmiana - i te ogóreczki, i kukurydza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórki i kukurydza dobrze się komponują z resztą warzyw. Spróbuj koniecznie :)

      Usuń
  2. Z dodatkiem białej części pora super !

    OdpowiedzUsuń
  3. dobry pomysł na małą odmianę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odmiana niby mała, a sałatka zupełnie inna :)

      Usuń
  4. Chyba każdy ma na nią swój ukochany przepis :) Ja zawsze dodaję groszek i ziemniaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Groszek mi się zdarza dodać, ale o ziemniaku nie słyszałam. Muszę spróbować, ostatnio pokochałam ziemniaczane sałatki :)

      Usuń
  5. U mnie sałatka warzywna w domu zawsze była z ogórkami konserwowymi właśnie słodkimi. Wersji z ogórkiem kiszonym nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, u mnie zawsze było z ogórkiem kiszonym :)

      Usuń
  6. u mnie tylko z kiszonym ;D

    pycha!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wyobrażałam sobie tej sałatki z innym ogórkiem, ale naprawdę warto spróbować :) Jak dla mnie smakuje doskonale!

      Usuń
  7. W dobrym momencie zajrzałam do Ciebie,bo właśnie mam warzywka z rosołu i zaraz idę do sklepu,dokupię resztę i też będę mieć taką sałatkę:)))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj