Przejdź do głównej zawartości

Mięsne naleśniki duszone w sosie warzywnym

Tegoroczna majówka nie rozpieszczała słońcem, ale z dwojga złego wolę taką pogodę, niż pamiętny śnieg - jak dwa lata wstecz. Z perspektywy maturzystów zapewne było w sam raz na intensywne powtórki przed egzaminem dojrzałości. Na blogu - podobnie jak za oknem - wiało ciszą, ale wraz ze słońcem, wracam i ja - z nowymi przepisami. Dziś przepis na szybki i bardzo pożywny obiad.

Składniki:
- 6-7 naleśników (można przygotować kukurydziane, bądź pszenne - zamieniając mąkę kukurydzianą na pszenną),
- ok. 500 g mięsa mielonego (u mnie z indyka),
- 1 łyżka oleju,
- przyprawy: sól, pieprz, lubczyk, czosnek granulowany, papryka ostra,
- dodatkowo: sos warzywny Tarsmak* (lub dowolnie przyrządzony wg własnego gustu).

Naleśniki przygotowujemy zgodnie z przepisem. Na łyżce oleju podsmażamy mięso, pod koniec przyprawiamy do smaku oraz dodajemy 2 łyżki sosu. Mieszamy do połączenia. Na naleśniki nakładamy po łyżce farszu mięsnego (może być ciepły), a następnie zwijamy jak krokiety. Na patelnię (na której smażyliśmy mięso) wlewamy resztę sosu, a na nim układamy zwinięte naleśniki. Przykrywamy pokrywką, dusimy ok. 10 minut. Od czasu do czasu można przewrócić naleśniki na drugą stronę. Smacznego!

*skład sosu: woda, cebula, koncentrat pomidorowy, pieczarka świeża, papryka czerwona i zielona, cukier, olej roślinny, sól, skrobia modyfikowana, ocet spirytusowy, przyprawy.

Komentarze

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niommniom, daj choć jednego! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostały jeszcze dwa, zapraszam ;)

      Usuń
  3. Daj ,daj ,daj ,chociaż jednego ! Ja dam co innego .Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają smakowicie :D zostało jeszcze? :P

    OdpowiedzUsuń
  5. no ja się obśliniłam na sam widok :) mogę wpaść na obiad?

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam mniam mniam! Takie dania to uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie - takie obiady mogłyby być codziennie :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. uwielbiam wytrawne naleśniki... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam je w każdej postaci :)

      Usuń
  8. Uwielbiam naleśniki z mięsem, ale duszonych nie robiłam i nie jadłam chętnie spróbuję wyglądają wyśmienicie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do degustacji :) Pozdrawiam!

      Usuń

  9. Strasznie zainspirował mnie ten przepis, muszę wypróbować.
    Serdeczności;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji