wtorek, 30 kwietnia 2013

Kotleciki makaronowe z sosem Red Thai

Z tym daniem miałam drobny kłopot. Początkowo byłam zachwycona pomysłem, który przyszedł mi do głowy, później mój entuzjazm coraz bardziej opadał. Nawet był moment, w którym miałam ochotę wszystko wyrzucić do kosza. Pomyślałam, że zanim całkowicie zrezygnuję z pomysłu, chociaż spróbuję jak mógłby smakować w całości. To była moja najlepsza decyzja dzisiejszego dnia. Usmażyłam, a potem delektowałam się smakiem. Danie smakuje naprawdę wybornie! Wszystkie składniki doskonale się komponują, kotlety są przepyszne. Zachęcam do spróbowania. 

Składniki:

- makaron, który wygląda jak ryż (wykorzystałam 1/2 opakowania),
- 1/2 niewielkiego pora,
- 1/2 puszki groszku lub garść mrożonego,
- 1 surowe jajko,
- posiekany koperek,
- mąka - ilość dopasowana do masy,
- przyprawy: sól, pieprz, curry,
- olej do smażenia,
- sos Red Thai jako dodatek.

Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po ugotowaniu studzimy, a następnie dodajemy drobno pokrojonego pora, groszek (bez zalewy), posiekany koperek, jajko, przyprawy. Wszystko mieszamy. Masę zagęszczamy mąką - dodajemy jej tyle, by można było uformować kotlety (bez rozpadania się). Gotową masę formujemy w dłoniach lub kładziemy łyżką (i wyrównujemy) na rozgrzanym oleju. Smażymy z obu stron do zarumienienia. Podajemy z sosem Red Thai (zimnym). Smacznego! :)

22 komentarze:

  1. za taki pomysł należy się medal:) mniammm

    OdpowiedzUsuń
  2. po takim wstępie naprawdę zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czemu wyrzucić? Już lista składników zwiastuje pyszotkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieta zmienną jest ;) Po spróbowaniu masy (jeszcze zanim dodałam jajko i mąkę) byłam rozczarowana. Na szczęście efekt końcowy mnie totalnie pozytywnie zaskoczył :)

      Usuń
  4. Bardzo oryginalne! Kiedyś jadłam kotleciki z makaronu ryżowego, ale to było wieki temu - zapomniałam już :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zatem warto odświeżyć smak ;)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy przepis, muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy przepis:) takich kotletów jeszcze nie jadłam, warto wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis!A wyobraź sobie,że ja nawet mam taki makaron w domu,więc...? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zapraszam do wzięcia udziału w Liebster Award http://mojegotowanie-lacrima69.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajny pomysł! Takich jeszcze nie robiłam: )

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj